اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در تماس تلفنی مطرح شد

درخواست بایدن از رئیس جمهور اکوادور برای رد درخواست پناهندگی اسنودن

معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور اکوادور، از وی خواست تا درخواست پناهندگی افشاگر برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا را رد کند.

درخواست بایدن از رئیس جمهور اکوادور برای رد درخواست پناهندگی اسنودن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «رافائل کوره آ» رئیس جمهور اکوادور روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا از اکوادور خواست تا درخواست پناهندگی «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا را که اخیرا از برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا پرده برداشته و دولت واشنگتن وی را به جاسوسی متهم کرده و تحت تعقیب قرار داده است، رد کند.

بر اساس این خبر، رئیس جمهور اکوادور اعلام کرده است که او با بایدن گفت و گویی دوستانه و بسیار صمیمی داشته و در جریان این گفت و گو رافائل به معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا گفته است که اکوادور به دنبال ایفای نقش ناخوشایندی در زمینه تصمیم گیری برای پناه دادن به یک فراری آمریکایی نیست.

کوره آ گفت که گفت و گوی او با بایدن به پیشنهاد معاون رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

رئیس جمهور اکوادور از بایدن به دلیل مودب بودن در مقایسه با سناتورهای آمریکایی که اکوادور را در صورت عدم همکاری با همکاری در پرونده اسنودن تهدید به تحریم های اقتصادی کرده اند، تقدیر کرد و گفت: او (بایدن) درخواست بسیار مؤدبانه آرمیکا را مبنی بر اینکه ما درخواست پناهندگی (اسنودن) را رد کنیم، مطرح کرد.

بر اساس این خبر، رئیس جمهور اکوادور اعلام کرده است که کشورش نمی تواند تا زمانی که اسنودن وارد اکوادور نشود و یا به سفارت های این کشور دسترسی پیدا نکند، درخواست پناهندگی وی را بررسی کند.

کوره آ در سخنرانی هفتگی خود اعلام کرده است که به محض ورود اسنودن به اکوادور، اولین کاری که انجام می شود این است که اکوادور نظر آمریکا را خواهد پرسید و این همان کاری است که اکوادور در قبال «جولیان آسانژ» مؤسس سایت افشا گر «ویکی لیکس» انجام داد و نظر انگلیس را پرسید.

آسانژ در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است.

کوره آ در عین حال گفته است که تصمیم گیری را اکوادور باید انجام دهد.

بر اساس این خبر، «برنادت میهن» سخنگوی کاخ سفید نیز گفت و گوی تلفنی گسترده و تعاملی بین رئیس جمهور اکوادور و معاون رئیس جمهور آمریکا را که شامل بحث درباره پرونده اسنودن بود را تائید اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

از زمانی که اسنودن درخواست پناهندگی از اکوادور را مطرح کرده است، گفت و گوی تلفنی بایدن و کوره آ سطح بالاترین مکالمه میان دو کشور بوده که علنا گزارش شده است.

اسنودن 30 ساله اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین»، به افشای برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و خارجی پرداخته است.

وزارت دادگستری آمریکا اسنودن را به نقض قوانین جاسوسی این کشور متهم کرده است.

گفته می شود که اسنودن بعد از ترک هنگ کنگ، در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می برد و منتظر پاسخ اکوادور به درخواست پناهندگی خود است.

این در حالیست که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است که اگر اسنودن درخواست پناهندگی به این کشور را مطرح می کرد،‌ کاراکاس قطعا به وی پناهندگی می داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول