اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سخنگوی رسمی کمپین «تمرد» مصر در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

جمع آوری ۱۷ میلیون امضاء برای سلب اعتماد از مرسی

سخنگوی رسمی کمپین «تمرد» مصر با اشاره به شرکت این کمپین در تظاهرات امروز گفت که کمپین تمرد تاکنون بیش از 17 میلیون امضاء برای سلب اعتماد از مرسی جمع‌آوری کرده است.

جمع آوری ۱۷ میلیون امضاء برای سلب اعتماد از مرسی

«حسن شاهین» سخنگوی رسمی کمپین «تمرد» مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که امروز مصادف با 30 ژوئن راهپیمایی‌های گسترده‌ای علیه حکومت اخوان المسلمین برگزار می‌شود.

شاهین در ادامه افزود: این راهپیمایی‌ها مسالمت آمیز خواهد بود و کمپین «تمرد» با دادن فراخوانی خواستار حضور هرچه گسترده‌تر مردم مصر در این تظاهرات جهت براندازی حکومت اخوان المسلمین شده است.

وی گفت: کمپین «تمرد» تصمیم گرفته تا کناره گیری «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر در میدان‌های مورد نظر قاهره و دیگر شهرهای مصر تحصن کنند.

شاهین تاکید کرد که وزارت کشور و ارتش مصر فقط نباید از نظام بلکه باید از مردم مصر هم حمایت کنند، چون این تنها مردم هستند که باقی و برقرار می‌مانند و نظام‌ها و رژیم‌های سیاسی همواره فانی هستند.

وی افزود: ارتش همچنین باید از تظاهرات کنندگان مسالمت‌جوی مصری در برابر گروه‌های شبه نظامی و هرج و مرج طلبان حمایت کنند.

شاهین گفت: مردم مصر به طور عام و جوانان آن به طور خاص سرنوشت مصر را مشخص خواهند کرد و ما به هیچ طرف خارجی اجازه دخالت در امور داخلی کشور خود را نخواهیم داد و دولت آمریکا نیز باید همواره به سیاست‌هایی در قبال مصر اتخاذ می‌کند و رشد آگاهی و بیداری نزد جوانان مصری آگاه و هوشیار باشد.

شاهین با اشاره به اهمیت تحصنی که قرار است، در میدان التحریر و یا مقابل کاخ الاتحادیه تا سرنگونی نظام برگزار شود، گفت: کمپین «تمرد» مصر تاکنون بیش از 17 میلیون امضا برای سلب اعتماد از محمد مرسی جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/خ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول