اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک ژنرال انگلیسی حاضر در افغانستان:

مذاکره با طالبان باید پس از فروپاشی نظام آنها در افغانستان صورت می‌گرفت

یک ژنرال انگلیسی گفت که مذاکره با طالبان در افغانستان باید 10 سال گذشته آغاز می‌شد.

مذاکره با طالبان باید پس از فروپاشی نظام آنها در افغانستان صورت می‌گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، ژنرال «نیک کارتر» معاون فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌الملل به رهبری ناتو در افغانستان گفت که غرب باید 10 سال پیش و بعد از فروپاشی نظام طالبان، با این گروه مذاکره می‌کرد.

وی تصریح کرد که یافتن یک راه‌حل سیاسی زمانی که طالبان در حال گریز بودند، آسانتر بود.

کارتر افزود: « حالا ساده است که در مورد گذشته قضاوت کنیم. من فکر می‌کنم در آن وقت اگر ما بیشتر دقت می‌کردیم، شاید متوجه این می‌شدیم که آنچه در سال 2001 آغاز شد، آخرش میبایست نشست همه گروه های افغان در کنار هم و صحبت آنها در مورد آینده کشورشان می بود.»

وی اظهار داشت: «مشکلاتی که ما از سال 2001 به بعد در افغانستان با آن مواجه شدیم همه سیاسی اند و مشکلات سیاسی همواره در نتیجه گفت‌و‌گو های مردم حل شده است.»

اظهارات ژنرال کارتر در روزنامه گاردین، چاپ بریتانیا، فقط چند روز بعد از بالاگرفتن تلاش ها برای آوردن طالبان به میز مذاکره، منتشر شده است.

نزدیک به دو هفته پیش گزارش شد که طالبان به منظور آغاز مذاکرات صلح با ایالات متحده، "دفتری" را در دوحه، پایتخت قطر، ایجاد کرده اند و ایالات متحده آمریکا از مذاکره در این محل حمایت می کند.

ظاهرا طالبان تابلوی "امارت اسلامی افغانستان" و پرچم خود را بر فراز ساختمان این دفتر برافراشته بودند که با واکنش تند دولت افغانستان مواجه شد.

دولت افغانستان، که نحوه استقرار این "دفتر" را نشانه اقدام طالبان برای معرفی خود به عنوان نماینده کشور افغانستان تلقی می کرد، آن را محکوم دانست و مخالفت خود را با چنین مذاکراتی اعلام داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول