اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به جای پیگیری وضعیت ادوارد اسنودن

وزیر خارجه اکوادور: آمریکا باید برای فعالیت‌های جاسوسی خود توضیح دهد

وزیر امور خارجه اکوادور گفت که آمریکا به جای پیگیری وضعیت اسندون، باید به مردم جهان درباره فعالیت‌های جاسوسی خود توضیح دهد.

وزیر خارجه اکوادور: آمریکا باید برای فعالیت‌های جاسوسی خود توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، «ریکاردو پاتینو» وزیر امور خارجه اکوادور با اشاره به افشاشدن اسناد جاسوسی آمریکا، گفت: «آمریکا باید درباره این موضوع به مردم جهان توضیحی روشن و جامع ارائه دهد.»

وی افزود که به جای اینکه جهان همه حواس خود را به اینکه چه اتفاقی برای «ادوارد اسنودن» می‌افتد و اینکه آیا او دستگیر می‌شود یا نه، باید از آمریکا توضیح بخواهد.

ادوارد اسنودن، مأمور 29 ساله سابق «سیا» و پیمانکار سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) که چندی پیش در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا از تماس‌های تلفنی و اطلاعات اینترنتی شهروندان آمریکایی و افراد خارجی پرده برداشته بود، به تازگی اعلام کرده که سازمان امنیت ملی آمریکا پیام‌های متنی تلفن‌های همراه چین را هک کرده است.

اسنودن هفته گذشته از هنگ کنگ وارد روسیه شد. او قرار بود روز دوشنبه هفته جاری از هاوانا پایتخت کشور کوبا به ونزوئلا برود و از آنجا در اکوادور درخواست پناهندگی بدهد اما صندلی او در هواپیما خالی بود.

آمریکا، اسنودن را تحت پیگرد قانونی قرار داده و از دولت روسیه خواسته تا او را تحویل دهد.

دولت اکوادور با اشاره به اینکه درخواست پناهندگی سیاسی اسنودن را بررسی می‌کند، گفت که این روند چند ماهی زمان می‌برد. این موضوع موجب تنش در روابط واشنگتن- کیتو شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول