اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی اصفهان مطرح کرد

عدم اختصاص هیچ اعتبار مصوبی برای مسافرت بازنشستگان

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: صندوق بازنشستگی هیچگونه اعتبار مصوبی را برای مسافرت بازنشستگان در نظر نمی‌گیرد.

عدم اختصاص هیچ اعتبار مصوبی برای مسافرت بازنشستگان

مجید روستایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه بازنشستگان در طول سال‌های فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای را برای نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند، اظهار کرد: این افراد در دوران پیری خود نیازمند استفاده از تسهیلات و امکانات رفاهی هستند و دولت و مجلس باید بودجه‌های لازم را برای استفاده این افراد از امکانات رفاهی موجود در سطح کشور اختصاص بدهند.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی برای هر یک از بازنشستگان تسهیلاتی را در نظر گرفته است، اضافه کرد: این صندوق هیچگونه اعتبار مصوبی را برای مسافرت بازنشستگان در اختیار این افراد قرار نمی‌دهد.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی براساس صرفه‌جویی‌ها و پیش‌بینی‌های خود یارانه‌ای را برای مسافرت هر فرد بازنشسته و یک نفر همراه در نظر می‌گیرد، تصریح کرد البته به دنبال بررسی‌های صورت گرفته با این موضوع مواجه شدیم که برخی از بازنشستگان از توانایی لازم برای انجام مسافرت برخوردار نیستند و از انجام مسافرت محروم هستند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال پیگیری‌های انجام شده، مقرر شده است که میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مسافرت هر فرد بازنشسته با یک نفر همراه با تأیید کانون‌های بازنشستگی به حساب بازنشستگانی که قادر به مسافرت نیستند، واریز شود، ادامه داد: امیدواریم که این موضوع هر چه سریع‌تر عملیاتی شود و این موضوع کمکی در راستای رسیدگی به وضعیت این بازنشستگان باشد.

روستایی سازمان بازنشستگی را متولی تمام بازنشستگان دانست و تأکید کرد: این سازمان باید به تمام نیاز‌های بازنشستگان توجه کند و با ارائه تسهیلات و خدمات درمانی مناسب به امورات و نیاز‌های این افراد رسیدگی کند و وضعیت بازنشستگان  را بهبود ببخشد.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون این مسافرت‌ها همراه بازنشستگان باید با فرد بازنشسته نسبت درجه یک داشته باشد، افزود: اما برخی از بازنشستگان دارای خویشاوند درجه یک نیستند و این افراد تمایل به مسافرت با دیگر خویشاوندان خود هستند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: در حال حاضر وعده‌هایی مبنی بر رسیدگی و ساماندهی این وضعیت داده شده است و مقرر شده که کانون‌های بازنشستگی با معرفی این بازنشستگان به صندوق بازنشستگی نسبت به خواسته‌های این افراد رسیدگی و این افراد با دیگر خویشاوندان خود به مسافرت بروند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول