اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد خبر داد

مرمت 6500 مترمربع از فضاهای زندان یزد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد از مرمت 6 هزار و 500 مترمربع از فضاهای زندان یزد خبر داد.

مرمت 6500 مترمربع از فضاهای زندان یزد

سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: زندان یزد از کمبود فضای فیزیکی رنج می‌برد اما با اضافه شدن 8 هزار مترمربع به این فضاها، مشکلات زندان تا حد زیادی برطرف شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر یک زندان در یزد، یک زندان در اردکان، یک بازداشتگاه در ابرکوه و دو زندان باز در یزد و ابرکوه قرار دارد، خانواده‌های زندانیان در سایر هفت شهرستان استان یزد با مشکل مواجه هستند و برای ملاقات با زندانیان دچار مشکلات بسیاری هستند.

حیات‌الغیب عنوان کرد: در شهرستان‌های نظیر صدوق، تفت و مهریز، به دلیل بعد مسافت کوتاه، مشکل چندانی وجود ندارد اما در شهرستان‌هایی نظیر خاتم، تردد برای خانواده‌های زندانیان بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد: به همین منظور بازداشتگاهی در شهرستان خاتم احداث شده که طی دو سه ماه‌ آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد همچنین از مرمت 6 هزار و 500 مترمربع از فضاهای زندان یزد خبر داد.

وی با بیان اینکه یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا، سالانه در زندان‌ها میزبان تعداد زیادی از قاچاقچیان کالا و مواد مخدر است به همین دلیل توسعه فضای زندان‌ها ضروری بود که بخشی از این نیاز با اضافه شدن فضا و بخش دیگری با مرمت فضاهای موجود برطرف شد.

حیات‌الغیب با اشاره به توجه و نگاه ویژه به فضاهای ورزشی در طرح توسعه فضای زندان‌های استان یزد خاطرنشان کرد: ورزش از مواردی است که برای زندانیان برای بازگشت شرافتمندانه به زندگی اجتماعی به شدت توصیه می‌شود به همین دلیل توسعه فضاها و رشته‌های ورزشی را در دستور کار داریم.

وی افزود: هم‌اکنون 17 رشته ورزشی در زندان استان یزد فعال است که زندانیان می‌توانند طبق برنامه زمان‌بندی شده در این رشته‌های ورزشی شرکت کنند.

حیات‌الغیب با اشاره به پیشرفت رشته اسکواش در زندان یزد عنوان کرد: در کل استان یزد دو سالن اسکواش موجود است که یکی در یزد و یکی در زندان مرکزی یزد دایر است و این موقعیت مناسبی برای پرداختن به این رشته ورزشی است.

وی همچنین از ایجاد و احداث مدرسه قرآنی، کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه و ... در طرح‌های توسعه‌ای زندان‌های یزد خبر داد.

انتهای پیام/2464/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول