اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ورود بخش خصوصی

احداث شبکه فاضلاب در 3 شهر استان یزد اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با ورود بخش خصوصی، شبکه فاضلاب در سه شهر استان یزد به مرحله اجرا در می‌آید.

احداث شبکه فاضلاب در 3 شهر استان یزد اجرایی می‌شود

علی اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: احداث شبکه فاضلاب در سه شهر اردکان، مهریز و بافق به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای پروژه فاضلاب در این سه شهر بیش از 200 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با بودجه دولتی این طرح‌ها اجرا شود، اجرای شبکه فاضلاب در این شهر 30 سال طول می‌کشد.

اسلامی یادآور شد: اما با ورود بخش خصوصی، قرار است بر اساس قراردادی که با پیمانکار طرح داریم، این طرح سه ساله اجرایی شود.

وی تصریح کرد: آب حاصل از جمع‌آوری فاضلاب، توسط پیمانکار در اختیار صنایع این سه شهرستان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد عنوان کرد: در استان یزد امسال در مجموع 20 هزار شبکه فاضلاب به مشترکان واگذار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های امسال شرکت آب و فاضلاب در بخش‌های عمرانی خاطرنشان کرد: امسال بازسازی 150 کیلومتر شبکه آبرسانی به منظور بهبود وضعیت آبرسانی و جلوگیری از هدر رفت آب، در دستور کار آبفای استان یزد قرار گرفته است.

اسلامی همچنین از حفر 20 حلقه چاه اضطراری در استان یزد خبر داد و افزود: هشت حلقه از این تعداد قرار است در منطقه چرخاب و بقیه در منطقه یزدگرد در نزدیکی‌های فهرج حفر شود.

وی تصریح کرد: این چاه‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد بحران برای مردم در مواقعی که نظم آبرسانی از خط انتقالی دچار مشکل می‌شود، حفر خواهند شد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرار بود سال گذشته آبرسانی به شهرهای بهاباد و ندوشن انجام شود، اظهار داشت: به دلیل کمبود بودجه، نتوانستیم این طرح‌ها را به موقع به اتمام برسانیم اما همه تلاش شرکت آبفا در استان یزد، آبرسانی به بهاباد تا پایان شهریور ماه امسال است.

وی یادآور شد: به دنبال مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان یزد، قرار بود به 9 شهر استان آبرسانی انجام شود که آبرسانی به شش شهر به طور کامل انجام شده و سه شهر دیگر در انتظار تخصیص اعتبار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: متاسفانه بخشی از امور عمرانی شرکت آبفا در استان یزد به خاطر عدم تخصیص بودجه‌های دولتی، کند پیش می‌رود اما با استفاده از منابع درآمدی داخلی، تلاش شده هیچ طرحی در استان متوقف نشود.

انتهای پیام/2464/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول