اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر خبرداد

تولید 90 درصد محصول سیر مصرفی آذربایجان‌شرقی در آذرشهر

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: با تولید 90 درصد محصول سیر مصرفی آذربایجان‌شرقی در آذرشهر پیش‌بینی می‌شود امسال 6 هزار و 300 تن سیر از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

تولید 90 درصد محصول سیر مصرفی آذربایجان‌شرقی در آذرشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، فیروز طلوع‌حیات افزود: سال زراعی جاری 420 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان به کاشت سیر اختصاص یافته بود که نسبت به سال گذشته 70 هکتار افزایش داشته است.

وی با اشاره به آغاز برداشت سیر از مزارع گفت: تاکنون سیرکاران این شهرستان حدود 40 درصد محصول خود را برداشت کرده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی آذرشهر، میانگین سیر برداشتی در هر هکتار زمین زراعی را 15 تن ذکر کرد و افزود: تولید سیر امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از یک‌هزار تن رشد نشان می‌دهد.

طلوع‌حیات اظهار کرد: سالانه 90 درصد محصول سیر مصرفی استان در آذرشهر تولید شده و علاوه بر تازه‌خوری در شهرستان به بازارهای مصرف داخلی ارسال می‌شود.

وی، تولید محصولات کشاورزی را از منابع مهم اشتغالزایی شهرستان برشمرد و گفت: مراحل کشت، داشت و برداشت سیر در بخش گوگان و روستاهای تابعه بیشتر به شکل خانوادگی انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاوری آذرشهر با اشاره به استفاده از بذور اصلاح شده و کودهای حیوانی در مزارع سیر افزود: محصول سیر شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای انبار کردن و نگهداری بسیار مناسب است.

به گفته کارشناسان غذایی سیر از جمله مهمترین و ارزشمندترین مواد غذایی است که استفاده از آن برای سلامتی و تندرستی بدن انسان بسیار ضروری است.

خوردن سیر برای بهبود دردهای عضلانی، مفصلی، تنظیم فشار خون و مصون ماندن از انواع ویروسها توصیه شده است.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول