اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

استفاده از مصالح سبک در ساختمان‌سازی مقرون به صرفه است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: استفاده از مصالح ساختمانی سبک در صنعت ساختمان‌سازی به دلیل کاهش وزن ساختمان و ذخیره انرژی بسیار مقرون به صرفه است.

استفاده از مصالح سبک در ساختمان‌سازی مقرون به صرفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح‌الله ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت ساختمان با دو محور سبک‌سازی و مقاوم‌سازی عجین شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در صنایع ساختمانی از صنایعی با تکنولوژی روز استفاده کرد، گفت: سبک‌سازی صنعت ساختمان یکی از بهترین و روز‌آمدترین شیوه‌های ساختمان‌سازی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به برخی تصورات نادرست که در ارتباط با سبک‌سازی مصالح ساختمان وجود دارد، تصریح کرد: برخی نادانسته تصور می‌کنند با سبک‌سازی ساختمان از مقاومت آن کاسته می‌شود در حالی که این نکته به اشتباه در جامعه رواج یافته است.

وی بارهای گوناگونی که یک ساختمان تحمل می‌کند را مورد توجه قرار داد و گفت: یک ساختمان سه بار زنده، مرده و نیروهای جانبی را باید تحمل کند که بر این اساس باید از طراحی‌های روز‌آمد بهره برد.

ابراهیمی به تبیین بار زنده، مرده و نیروهای جانبی ساختمان پرداخت و تصریح کرد: این بارها همان وسایل زندگی، وسایل ساختمانی و حوادث طبیعی هستند که باید بر این اساس یک ساختمان از نظر مقاومتی طراحی و ساخته شود.

وی ادامه داد: بار مرده ساختمان قابل مدیریت است که باید به طور قطع کیفی‌سازی در این زمینه انجام شود و اکنون در این راستا استفاده از مصالح سبک در صنعت ساختمانی از ابعاد گوناگون مقرون به صرفه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: اگر از مصالح سبک در صنعت ساختمانی استفاده شود ضمن کاهش 40 درصدی وزن ساختمان ذخیره انرژی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به میزان هدررفت انرژی در ساختمان‌های معمولی اضافه کرد: در این نوع ساختمان‌ها حدود 35 درصد انرژی هدر می‌رود که به این مسئله باید در صنعت ساختمان‌سازی به صورت جدی توجه کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه انرژی فسیلی از جمله انرژی‌هایی است که بر اثر گذشت زمان به پایان می‌رسد، ادامه داد: این ذخایر تا 70 سال آینده تمام می‌شود به همین دلیل باید برای صرفه‌جویی انرژی اندیشه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شرکت شهرک‌های صنعتی در تجمیع واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: کمک به حفظ محیط زیست و تجمیع واحدهای صنعتی در یک شهرک خارج از محدوده شهری از جمله خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: اگر کارخانه‌ای خارج از شهرک صنعتی تاسیس شود مالک آن باید هزینه‌های سرسام‌آوری را متحمل شود ولی هزینه‌های راه‌اندازی یک کارخانه در شهرک صنعتی تسهیلات مناسب و حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی را به دنبال دارد.

وی افزود: اکنون هزار محصول در یک ساختمان به کار می‌رود که بخش اعظم این محصولات در شهرک صنعتی محمود‌آباد تولید می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: 100 واحد تولیدی محصولات ساختمانی در شهرک صنعتی محمود‌آباد به تولید محصولات ساختمانی اهتمام دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ضرورت برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: معرفی صنایع ساختمانی مدرن، شناخت استعدادها و اطلاع‌رسانی مناسب به دست‌اندرکاران ساختمانی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/78005/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول