اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد

صدور مجوز تاسیس خانه‌های قرآنی روستایی در آرادان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از صدور مجوز تاسیس چهار خانه‌ قرآنی در روستاهای شهرستان آرادان با هدف ترویج و توسعه فرهنگ این کتاب آسمانی خبر داد.

صدور مجوز تاسیس خانه‌های قرآنی روستایی در آرادان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام علی شکری افزود: خانه قرآن روستایی، نهادی غیردولتی بوده که مدیریت آن بر عهده موسس و مدیر مسئول آن است و در سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌ها تابع سازمان تبلیغات اسلامی و در حوزه مدیریتی و امور روستایی تابع دهیاری‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌‌های آموزشی مختلف از جمله روخوانی و روان‌‌خوانی، مفاهیم، تجوید، تفسیر و آموزش قرآن گروه سنی پیش‏دبستانی اکنون در مؤسسات و مراکز قرآنی که دارای مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هستند، در حال برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکید کرد: خوشبختانه در این استان، شاهد افزایش درخواست صدور مجوز ایجاد خانه‌های قرآن شهری و روستایی هستیم و این مهم نشانگر تأثیر مثبت خانه‌های قرآن در راستای آموزش تخصصی قرآن کریم است.

به گفته شکری، ملیحه رنجبر، زهرا قائمی، فاطمه عاشوری و عشرت ترامشلو به ترتیب مدیران مسئول خانه‌های قرآنی روستاهای داورآباد، یاتری‌آباد، کند قلی‏خان و ده سلطان هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به هدف مشترک سازمان دارالقرآن ‌الکریم و معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کشور جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق شهری و محلات، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه در سال 1390 منعقد شد تا با تشریک مساعی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود، اقدام به زمینه‌سازی برای ایجاد و توسعه خانه‌های قرآنی شهری شود.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول