اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار قرچک:

تلاش برای رفع اختلافات افراد از وظایف شوراها است

بخشدار بخش مرکزی قرچک گفت: تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حکمیت میان آنها بر عهده شوراها است.

تلاش برای رفع اختلافات افراد از وظایف شوراها است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بهنام جهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران پیرامون وظایف و اختیارات شورای اسلامی روستاها گفت: اعضای شورای اسلامی روستاها باید ضمن نظارت بر حسن اجرای تصمیم‌های شورای اسلامی استان به بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسائی‌های موجود در روستا و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و عملی در این زمینه‌ها و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط بپردازند.

بخشدار بخش مرکزی قرچک افزود: جلب مشارکت و خودیاری مردم و همکاری با مسئولان اجرایی وزارتخانه‌­ها و سازمان‌هایی که در ارتباط با روستا فعالیت می­کنند و ایجاد تسهیلات لازم جهت پیشبرد امور آنها از دیگر وظایف اعضای شوراهای روستا است که باید در پیگیری آنها دقت نظر داشته باشند.

رئیس هیئت اجرایی بخش قرچک افزود: تبیین و توجیه سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستائیان جهت اجرای سیاست‌های مذکور و  نظارت و پیگیری اجرای طرح‌ها و پروژه­‌های عمرانی اختصاص یافته به روستاها باید در راس برنامه‌های شوراهای روستاها باشد.

جهانی پیرامون انجام وظیفه شوراها در مواقع بحرانی اذعان داشت: همکاری با مسئولان ذیربط برای احداث، اداره، نگهداری و بهره‌­برداری از تأسیسات عمومی، اقتصادی، اجتماعی و رفاهی مورد نیاز روستا در حدود امکانات، کمک­‌رسانی و امداد در مواقع بحرانی و اضطراری مانند وقوع حوادث غیرمترقبه و نیز کمک به مستمندان و خانواده­‌های بی­‌سرپرست با استفاده از خودیاری‌های محلی از وظایف مهم شوراهای روستا می‌باشد.

بخشدار بخش مرکزی قرچک در ادامه تشریح وظایف شوراهای روستاها افزود: تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حکمیت میان آنها، ایجاد زمینه مناسب جهت اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و تأمین بهداشت محیط، همکاری با نیروهای انتظامی جهت برقراری امنیت و نظم عمومی، ایجاد زمینه مناسب و جلب مشارکت عمومی در جهت اجرای فعالیت‌های تولیدی وزارتخانه‌­ها و سازمان‌های دولتی، جلب مشارکت و همکاری عمومی در انجام امور فرهنگی و دینی در روستاها بر عهده شوراها می‌باشد.

جهانی پیرامون ساز و کار انتخاب دهیاران گفت: از دیگر وظایف شوراها انتخاب فردی ذیصلاح به سمت دهیار برای مدت چهار سال براساس آیین­نامه مربوط و معرفی به بخشدار جهت صدور حکم می باشد و همچنین عزل دهیار با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی روستا که براساس آیین­‌نامه مربوط انجام می­شود و به بخشدار جهت صدور حکم عزل اعلام می­گردد.

رئیس هیئت اجرایی بخش قرچک درباره وظایف دهیاران گفت: دهیار به مدت چهار سال انتخاب می‌شود و وظایفی همچون اجرای مصوبات شورای روستا، همکاری با نیروی انتظامی در خصوص اعلام وقوع جرایم ، اجرای مقررات خدمت وظیفه عمومی، حفظ نظم عمومی و سعی در حل اختلافات محلی، اعلان فرامین و قوانین و مقررات عمومی، همکاری در حفظ و نگهداری تاسیسات عمومی و عمرانی و اموال و دارایی‌های روستا را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: همکاری با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و ایجاد تسهیلات لازم در جهت ایفای وظایف آنان، مراقبت در اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و ایجاد زمینه مناسب برای تامین بهداشت محیط، همکاری با سازمانهای ثبت احوال و اسناد در جهت ثبت وقایع چهارگانه سجلی و اسناد و املاک، همکاری با مسئولان ذیربط در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌برداری منابع طبیعی و میراث فرهنگی واقع در روستا، اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در محدوده روستا در صورت آمادگی با تائید کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، تشکیل پرونده برای ایجاد بناها، تاسیسات و تفکیک اراضی در محدوده قانونی روستا و ارجاع به بخشداری جهت صدور مجوز از دیگر وظایف دهیاران است.

بخشدار قرچک در پایان تاکید کرد: تمامی وظایف و اختیارات شوراهای روستا و دهیاران به این عزیزان ابلاغ خواهد شد تا در جریان اختیارات و وظایفشان قرار بگیرند. امید است همانطور که شورای اسلامی روستاهای بخش قرچک در دوره سوم فعالیتشان توانستند با تعامل و همبستگی مناسب با دهیاران به مردم خدمت رسانی نمایند، در دوره چهارم نیز شاهد تعامل دو چندان این عزیزان و خدمت روز افزون به مردم غیور و شهیدپرور شهرستان قرچک باشیم.

انتهای پیام/2462/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول