اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبرنگاران و مسئولان سمنان مطرح شد

آموزش؛ محوری‏ترین گام برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی

در نشست خبرنگاران و مسئولان سمنان مطرح شد که آموزش، محوری‏ترین گام برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بوده و توجه به نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی ضروری است.

آموزش؛ محوری‏ترین گام برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در بازدید از شماری از رسانه‏های شهرستان دامغان عنوان کرد: آموزش محوری‏ترین گام برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین بهره‏برداران، دانش‏آموزان، همیاران طبیعت و عموم مردم است.

ابوالفضل صیادجو گفت: با توجه به گستردگی عرصه‏های منابع طبیعی و ملی در استان سمنان حفظ و احیای عرصه‏های منابع طبیعی بیش از پیش مشارکت و همیاری آحاد مردم را می‏طلبد.

وی تصریح کرد: در سال 92 در پی آن هستیم که با ارائه برنامه‏های ترویجی و مشارکتی و آموزش چهره به چهره در روستاهای استان سمنان، این همکاری و همیاری را افزایش دهیم.

رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: بدون همکاری مطبوعات و رسانه‏ها نمی‏توان در ترویج فرهنگ اطلاع‏رسانی بین مردم کاری انجام داد.

وی با تاکید بر نقش خبرنگاران در حفظ، احیا، توسعه و بهره‏برداری از منابع طبیعی اظهار داشت: عزم ملی برای حفاطت از منابع طبیعی امری ضروری است که باید به این امر اهتمام ویژه‏ای داشته باشیم.

صیادجو با اشاره به اینکه رسانه‏ها در ترویج فرهنگ حفاظت منابع طبیعی پیشرو هستند، تصریح کرد: در تمام دنیا، رسانه‏ها در تبلیغ و ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی نقش پیش‏تاز و پیش‏رو را ایفا می‏کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت و جایگاه مردم در طرح همیار طبیعت عنوان کرد: مردم نقش مؤثر و ارزشمندی در حفاظت و حراست از منابع طبیعی دارند و در حقیقت آنها یکی از بازوان قوی و یاوران ادارات منابع طبیعی در حراست از عرصه‏های طبیعی و ملی هستند.

رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: منابع طبیعی ثروتی با ارزش و خدادادی است که ترویج فرهنگ حفاظت و آموزش‏های لازم در زمینه صیانت از این ثروت ملی و استفاده صحیح از آن ضروری است.

صیادجو ادامه داد: منابع طبیعی جزو ثروت‏های ملی و متعلق به همه نسل‏هاست؛ پس همه وظیفه دارند تا در راستای صیانت و حفاظت از این ثروت ملی و خدادادی تلاش کنند.

وی با اشاره به اهداف طرح استفاده از همیاران طبیعت اظهار داشت: این طرح جهت ترویج فرهنگ منابع طبیعی، آشنا کردن مردم به اهمیت این فرهنگ در حیات انسان‏ها، ایجاد احساس مسئولیت در مردم نسبت به حفاظت از منابع طبیعی، ایجاد تشکل‏های مردمی برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و ترویج اصول حفاظت از این منابع اجرا می‏شود.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول