اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

هیبت بهشتی؛ هیبت انقلاب بود

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه هیبت بهشتی؛ هیبت انقلاب بود، گفت: شهید بهشتی فردی دارای توانایی انجام کار و برنامه‌ریزی، دیدن آینده و ترسیم چشم‌اندازها بوده و به عنوان یک مغز متفکر آرام آرام بنای انقلاب را استوار کرد.

هیبت بهشتی؛ هیبت انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهادت دکتر بهشتی(ره) و شهدای هفتم تیر در مسجد جامع شهرستان قوچان اظهار داشت: از زمان خلق حضرت آدم تاکنون دو جریان در حال فعالیت هستند ظالم و مظلوم، ‌یعنی گروهی که از رحمت الهی، رأفت، خدمت به مردم برخوردار و وجودشان وقف دین خدا شده و گروهی دیگر که ظاهر و عمل آنها با یکدیگر متفاوت و منافق پیشه‌اند.

وی یادآور شد: در انقلاب اسلامی ایران که به معنای واقعی جریان حق بود امام خمینی(ره) همانند ابر پرباری بر سر ملت بارید و آنان بالنده شده و روئیدند و امروز آن باریدن پس از رشد به ثمر رسیده و نتیجه داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه از همان آغازین روزها عده‌ای باران وجود امام و یارانشان را جذب نکرده و مانند ملخ با ترور، ایجاد جنگ و... به جان مردم افتادند، تصریح کرد: شهید بهشتی یکی از یاران و شاگردان امام خمینی(ره) است که پرو بال ایشان بوده و با هیبتی باورنکردنی برای دشمنان خاری در چشم آنها بود.

وی افزود: شهید بهشتی(ره) اهل فکر و برنامه‌ریزی و آینده‌نگری بود و شخصیت ایشان نه تنها برای عموم بلکه برای علما نیز مخفی ماند و بعد از شهادتش زوایای این مرد بزرگ روشن شد که ما مانند او را کم داشته و خواهیم داشت.

یعقوبی با بیان اینکه شهید بهشتی(ره) مظلومانه زیست و در هدف خود شک نداشت، خاطرنشان کرد: اگر مظلومی باشد که باورهایش متزلزل نشده محبوب خداست، علیه ظالم فریاد می‌کشد تا او را رسوا کند و خدا صدایش را دوست داشته و فریاد او را علیه ستمگران تایید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بین مدیر و مدبر تفاوت وجود دارد،گفت: شهید بهشتی فردی دارای توانایی انجام کار و برنامه‌ریزی، دیدن آینده و ترسیم چشم‌اندازها بود و به عنوان یک مغز متفکر با تنظیم لایحه قصاص و... آرام آرام بنای انقلاب را استوار کرد.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: هیبت وی هیبت انقلاب بود به گونه‌ای که وقتی اطرافیان خواستند ایشان جواب دشمنان خود را که علیه‌اش حرف زده و ایشان را ترور شخصیتی می‌کنند، گفت:«من نیازی به جواب دادن به آنها ندارم خدا فرموده اگر ما مؤمن باشیم خدا از ما دفاع می‌کند.»

وی افزود: شهید بهشتی(ره) تکلیف شناس، امام شناس و سرمایه عظیم انقلاب بوده و افسوس که به دلیل درست انجام نشدن حفاظت از شخصیت‌ها در اوایل انقلاب دشمن او را از ما گرفت.

یعقوبی با اشاره به ذلیل شدن دشمنان انقلاب و ماندگاری نام مردان الهی در طول زمانه، اذعان داشت: شهید بهشتی(ره)‌ مانند کوه استوار بوده و صلابت و قاطعیت داشت و به دلیل دفاع و هزینه‌کردن برای ولایت باید الگو قرار بگیرد.

وی گفت: شهید بهشتی(ره) یک مغز متفکر انقلاب اسلامی بود که قانون اساسی، لایحه قصاص و... را مرهون او است و شهادتش انقلاب را بیمه کرد.

انتهای پیام/70005/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول