به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، یوسف گرانپاشا صبح امروز در جلسهای در فرمانداری فیروزکوه با حضور فرماندار، معاونان فرماندار و مسئولان شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: راهآهن شمال در محدوده منطقه سرچمن فیروزکوه دارای یک نیم ایستگاه است که از قوانین و مقررات خاص خود پیروی میکند.
مدیرکل راهآهن شمال کشور گفت: احداث ریل راهآهن از این نیم ایستگاه به سمت کارخانه سیمان فیروزکوه به منظور حمل و نقل سیمان، از اختیارات راهآهن شمال خارج است و به راهآهن تهران مربوط میشود.
گرانپاشا تصریح کرد: در حد فاصل فیروزکوه تا گردنه گدوک، شیب 28 در هزار داریم که حمل بار را نیازمند برخورداری از دو دیزل میسازد.
وی خاطرنشان کرد: بهترین محل برای بارگیری محصولات کارخانههای سیمان فیروزکوه، ایستگاه گدوک است که راهآهن ناحیه شمال میتواند فضا را به اندازه کافی در اختیار آنها قرار دهد.
مدیرکل راهآهن شمال کشور افزود: به رغم اینکه مدیریت واگنهای قطار به بخش خصوصی واگذار شده، 17 واگن از مجموعه راهآهن ناحیه شمال در اختیار کارخانههای سیمان فیروزکوه است.
گرانپاشا ابراز داشت: انتظار میرود مسئولان این شرکت بتوانند از قابلیت ایجاد شده بهرهبرداری کنند.
این مسئول یادآور شد: در دو ماه نخست سالجاری، راهآهن شمال موفق به حمل 220 هزار تن انواع کالاهای مختلف شد که از این میزان، قریب به 180 هزار تن مربوط به کالاهای وارد شده به استانهای شمالی مازندران و گلستان است.
وی افزود: در همین مدت، قریب به 29 هزار تن سیمان کارخانجات فیروزکوه و شاهرود برای صادرات به بندر امیرآباد حمل شد.
به گزارش فارس؛ در سال 91 مجموع بارهای حمل شده توسط واگنهای راهآهن شمال بیش از یک میلیون و 529 هزار تن بار بود که نسبت به سال ماقبل حدود 45 درصد درصد و نسبت به برنامه پیشبینی شده 30 درصد رشد داشت.
انتهای پیام/2568/ن20/ف4004