اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سمنان

جایزه ادبی «کومش» ویژه آثار کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه فرهنگی سمنگان کومش پارت از برگزاری جایزه ادبی «کومش» ویژه آثار کودکان و نوجوانان در سمنان خبر داد.

جایزه ادبی «کومش» ویژه آثار کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، اسماعیل همتی عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مؤسسه فرهنگی در سمنان با همکاری مراکز دوست‌دار ادبیات کودک، برای افزایش آثار تألیفی و دست‌یابی به داستان‌های تازه و مورد نیاز کودکان و نوجوانان و چاپ و انتشار آن‌ها، جایزه ادبی «کومش» را برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: این جایزه ادبی با شعار «بعضی‌ها گم‌شده‌ای دارند و نمی‌دانند که آن یک داستان است!» برگزار می‌شود.

این مدرس ادبیات تصریح کرد:این جایزه برگزیدگان خود را از میان آثاری که توسط کودکان و نوجوانان یا والدین و مربیان خلق شده است، می‌شناسد.

همتی با بیان اینکه این مسابقه در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود، گفت: در بخش آزاد، هر داستان با هر موضوع دلخواه نویسنده‌اش می‌تواند شرکت کند؛ اما موضوع داستان‌های بخش ویژه الزاما «کارآفرینی؛ نوعی توانایی، کوشایی و فداکاری برای سودمندتر شدن انسان، زندگی و جهان» خواهد بود.

وی اظهار کرد: آثار مورد نظر باید داستان‌هایی باشند که تاکنون در هیچ کتاب و رسانه‌ای منتشر نشده‌اند و علاوه بر ارزش ادبی و داستانی، از قابلیت جلب مخاطب کودک یا نوجوان به طور عام برخوردار باشند.

به گفته همتی، به همه فرستنده‌های داستان، هدیه و لوح یادمان و به نویسندگان آثار برتر علاوه بر چاپ اثرشان، جایزه و نشان ویژه اهدا می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی سمنگان کومش پارت از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، برگزاری نشست‌های شناخت داستان و تصویرگری داستان‌های کودکان، برگزاری تمرین سخنرانی و داوری توسط کودکان شرکت‌کننده و اهدای لوح سپاس به یک یاریگر ادبیات کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های اختتامیه این مسابقه خواهد بود.

همتی گفت: این مسابقه در پنج رشته برگزار می‌شود و تنها گام اول آن به داستان‌نویسی تعلق دارد و در گام‌های بعدی از علاقه‌مندان در رشته‌های نمایش‏نامه‌نویسی، فیلم‏نامه‌نویسی، شعر و پژوهش‌ دعوت خواهد شد.

همتی عنوان کرد: تاکنون حدود 70 داستان به دفتر مسابقه رسیده و مهلت ارسال آثار تا پایان مهر ماه سال جاری تمدید شده است.

به گفته وی، هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر بفرستد و اگر داستان به گویش محلی و بومی است، برگردان فارسی و فایل صوتی آن نیز باید فرستاده شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی سمنگان کومش پارت گفت: شرکت‌کنندگان باید در پایان هر داستان اسم و سال تولد، شغل، اسم شهر محل زندگی و نشانی و شماره تلفن خود را هم بنویسند.

همتی بیان داشت: آثار همچنین باید در برنامه ورد تایپ شده باشد و به نشانیkoomesh@gmail.com فرستاده شود.

وی تصریح کرد: یک نسخه پرینت ‌شده اثر نیز باید به نشانی سمنان ـ میدان کوثر ـ مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ـ ساختمان کانون خلاقیت ـ واحد سمنگان فرستاده شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی سمنگان کومش پارت یادآور شد: این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزار می شود.

انتهای پیام/2249/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول