اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

خراسان شمالی رتبه نخست ‌مدیریت ‌رسیدگی به پرونده‌های قضایی را کسب کرد

قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی رتبه نخست کشور در مدیریت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را در سطح استان‌های کشور دارد.

خراسان شمالی رتبه نخست ‌مدیریت ‌رسیدگی به پرونده‌های قضایی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی عبداللهی امروز در آیین گرامیداشت شهدای هفت تیر بیان داشت: باید همه مدیران خود را مانند این شخصیت والامقام نظام اسلامی تربیت کنند.

وی با اشاره به سه ویژگی بزرگ شهید بهشتی اظهار کرد: اگر کارگزاران و مدیران نظام اسلامی این سه ویژگی را نداشته باشند، به طور حتم در نزد خدا و مردم جایی نخواهند داشت.

قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اطاعت پذیری محض از ولایت فقیه را از ویژگی‌های شاخص شهید بهشتی برشمرد و گفت: این شهید والامقام عملاً از امام راحل (ره) اطاعت پذیری کرده و عاشق و ذوب شده در ولایت بودند.

وی دشمن شناسی را از دیگر ویژگی‌های شهید بهشتی خواند و افزود: وی همواره دشمن شناس بوده و دوست و دشمن را به خوبی از یکدیگر تشخیص می‌داد.

حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: شجاعت از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی بود که هیچ‌گاه اهل ملاحظه نبوده و در مقابل دشمنان اسلام قاطعانه ایستادگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه ارائه لایحه قصاص از سوی معمار دستگاه قضایی دنیا را متحول کرد، گفت: شجاعت این شهید والامقام در ارائه این لایحه باعث شد تا مسئولان آلمانی نسبت به ویژگی‌های بارز این لایحه در امنیت جامعه اعتراف کنند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی دوره تثبیت و تاسیس را مربوط به این شهید والامقام برشمرد و افزود: در دهه بعد توسعه قضایی و اکنون در دوره چهارم در دوره شکوفایی نظام قضایی قرار داریم.

وی با بیان اینکه دادگستری استان در تحقق اصل 156 قانون اساسی یعنی حمایت فردی و اجتماعی، گسترش عدالت، تحقق آزادی‌های مشروع و پیشگیری از وقوع جرم پیشگام بوده است، دست‌یابی به این اهداف را از افتخارات دستگاه قضایی خراسان شمالی برشمرد.

* از 47 هزار پرونده وارد دادگاه تجدید نظر تنها 550 پرونده نقض شد

حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه ارتقای سطح آرای صادره از سوی دادگاه‌های بدوی را برشمرد و گفت: این مهم سبب شده تا از 47 هزار پرونده مورد اعتراض اصحاب دعوا به دادگاه تجدیدنظر تنها 550 پرونده از سوی شعب دادگاه‌های تجدیدنظر استان نقض شود.

وی همچنین به رسیدگی 143 هزار پرونده در دادگستری استان اشاره کرد و افزود: حدود 99 درصد پرونده‌های وارده به دادگستری استان رسیدگی و مختومه شد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی متوسط رسیدگی پرونده‌ها را در شعب دادگستری استان 11 روز، در دادگاه کیفری 33 روز و در دادگاه جزایی 40 روز عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی رتبه نخست کشور در مدیریت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را در سطح استان‌های کشور دارد.

وی کسب رتبه نخست صلح و سازش را از افتخارات شورای حل اختلاف استان برشمرد و اظهار کرد: این افتخار برای چندمین بار نصیب خراسان شمالی می‌شود.

* دولت در مناظره‌ها مظلوم واقع شد

حجت‌الاسلام عبداللهی همچنین با اشاره به اقدامات بزرگ نهم و دهم در عرصه‌های مختلف گفت: متأسفانه دولت در این مناظره‌های انتخاباتی مظلوم واقع شد.

وی با بیان اینکه این دولت کارهای بزرگ و ناشدنی را به سرانجام رساند، افزود: باید اقداماتی که توسط این دولت در کشور انجام شده طی هفته دولت امسال به مردم گزارش داده شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه باید قدردان خدمتگزاران نظام باشیم، گفت: کارهای غیرممکنی در این دولت انجام شده که به طور حتم در حافظه تاریخی ثبت خواهد شد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده توسط قوه مقننه اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی نیز در این قوه در حوزه قانون گذاری انجام شد.

انتهای پیام/63002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول