به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، ایرج کارخایی افزود: با توجه به نقش و جایگاه روابط عمومیها در دستگاههای اجرایی و اهمیت ارتباط موثر آنها با مخاطبان و مردم و نیز همکاری و تعامل با مطبوعات و رسانههای گروهی هر ساله توسط شورای اطلاعرسانی استان، ارزیابی سالانه میزان فعالیت و اقدامات آنان در انجام رسالت و وظایف محوله به ویژه در انعکاس خدمات و دستاوردهای دستگاهها و سازمانها انجام میپذیرد.
وی اضافه کرد: در این ارزیابیها، میزان توجه مسئولان و مدیران دستگاهها به اهمیت فعالیت روابط عمومی و پاسخگویی و ارتباط با رسانهها و مطبوعات مشخص و تعیین میشود.
دبیر شورای اطلاعرسانی استان سمنان افزود: تاکنون فعالیتها و اقدامات سالهای 1389 و 1390 روابط عمومیها بر اساس شاخصهای تعیین شده، مورد ارزیابی قرار گرفته است.
کارخائی ادامه داد: در دوره اول بیش از 50 روابط عمومی مشارکت داشتهاند که از بین آنها، 10 روابط عمومی برتر انتخاب شدند و در دوره دوم نیز 60 روابط عمومی مورد ارزیابی قرار گرفتند که در سه رده تقدیر ویژه، شایسته تقدیر و روابط عمومی فعال مشخص و معرفی شدند و در این راستا، سومین دوره ارزیابی روابط عمومیها در تیر ماه سال جاری انجام خواهد پذیرفت.
وی همچنین گفت: ارزیابی این دوره از تیر ماه سال 91 تا تیر ماه سال 92 مشخص شده و از روابط عمومیها خواسته شده برای هر شاخص حداقل دو مورد مستند ضمیمه کنند و کلیه روابط عمومی دستگاههای اجرایی، فرمانداریها، بخشداریها و شهرداریها و دانشگاههای دولتی و غیردولتی در این بخش مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان سمنان افزود: در این دوره ارزیابی 22 شاخص برای تعیین فعالیتهای روابط عمومیها در نظر گرفته شده است.
کارخائی افزود: این شاخصها شامل تولید خبر و گزارش، انعکاس خبر در رسانهها و مطبوعات کشوری و محلی، انجام مصاحبه مدیریت با مطبوعات، رسانهها و صدا و سیمای مرکز سمنان، میزان فعال بودن وب سایت، ارسال پیام کوتاه و ارتباط مردمی، چاپ نشریه و بروشور و پوستر در راستای اطلاعرسانی، تهیه فیلم و کلیپ از عملکرد و انجام تبلیغات شهری و محیطی است.
وی همچنین برگزاری مراسم مختلف مذهبی در دستگاه، برگزاری ملاقات عمومی مردم با مدیران، پاسخگویی و رفع ابهام در مطبوعات و رسانهها، انجام نظرسنجی از فعالیتها و عملکرد دستگاه، حضور در جلسات و همایشهای روابط عمومی با دعوت روابط عمومی استانداری، برگزاری مسابقات فرهنگی در دستگاه، کسب رتبههای استانی در روابط عمومی، تهیه اطلاعیهها و بیانیههای مختلف در طول سال، حضور مدیران در صدا و سیمای مرکز سمنان، حضور در دورههای آموزشی روابط عمومی، انتشار کتاب و جزوه در خصوص روابط عمومی، استفاده از فناوریهای نوین، عضویت در انجمنها و تشکلهای روابط عمومی استانی و کشوری، عضویت در بسیج، اقامه نماز، شورای ورزشی و ... انجام تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص انتخابات را از دیگر شاخصها عنوان کرد.
انتهای پیام/2249/ی/ث3001