اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

‌ساخت 57 هزار و 600 کیلومتر انواع راه در طول دولت نهم و دهم

وزیر راه و شهرسازی از‌ ساخت 57 هزار و 600 کیلومتر انواع راه در طول دولت نهم و دهم خبر داد.

‌ساخت 57 هزار و 600 کیلومتر انواع راه در طول دولت نهم و دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از فارس، علی نیکزاد ظهر امروز در مراسم ‌افتتاح کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد با بیان اینکه توسعه هر منطقه به وضعیت زیرساخت‌ها به ویژه جاده‌های آن بستگی دارد، گفت: فعالیت‌های دولت نهم و دهم در بحث زیرساخت‌های حمل و نقل چشمگیر و غیرقابل مقایسه با دوران قبل از دولت نهم و دهم است.

وی افزود: پیش از دولت نهم 37 هزار و 109 کیلومتر راه در کشور افتتاح شده بود اما طی هشت سال دولت نهم و دهم میزان راه‌های احداث شده در کشور 1.6 8 سال قبل از آن است.

نیکزاد تصریح کرد: در حال حاضر نیز 42 هزار کیلومتر انواع راه، 2 هزار و 500 کیلومتر آزادراه با پیشرفت فیزیکی متوسط 65 درصد در حال ساخت است.

وی ادامه داد: 8 هزار و 500 کیلومتر راه آهن در طول دولت نهم و دهم در کشور ساخته شد در حالی که قبل از آن سالانه بیش از 270 کیلومتر راه آهن در یک سال افتتاح نشده بود.

نیکزاد با اشاره به این که در مقاطعی تامین اعتبارات احداث ریل و راه آهن را با تاخیر مواجه کرده است، بیان کرد: در استان فارس 10 هزار کیلومتر راه روستایی، یک‌هزار و 550 کیلومتر راه آهن در دست ساخت و 2 هزار و 260 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز 102 کیلومتر بزرگراه در فارس افتتاح شد و در مجموع 10 پروژه بزرگراهی با 280 کیلومتر طول در این استان افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت راه‌های استان فارس گفت: سال 85، حدود 4 میلیون و 330 هزار نفر در شهرها و روستاهای فارس در 883 هزار واحد مسکن زندگی می‌کرده‌اند.

نیکزاد تصریح کرد: در دو دولت نهم و دهم ساخت 267 هزار واحد مسکن در فارس آغاز شد که معادل 30 درصد 800 هزار واحد بوده و این امر به معنای این است که عملکرد دولت به طور تقریبی برابر یک‌سوم تمام واحدهایی بوده که از چند دهه قبل در فارس وجود داشته است.

وی ارزش پروژه‌های بهره‌برداری شده در بخش مسکن و راه که امروز با حضور رئیس جمهور به افتتاح رسید را 337 میلیارد تومان بیان کرد.

انتهای پیام/2448/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول