اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

تولید 55 میلیون تن ‌فولاد؛ یادگار دولت دهم ‌/ افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی در ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 55 میلیون تن تولید فولاد می‌رسیدیم که با روند کنونی دولت دهم تا دو سال دیگر هدف برنامه، محقق می‌شود.

تولید 55 میلیون تن ‌فولاد؛ یادگار دولت دهم ‌/ افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی غضنفری ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی استان فارس با حضور رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به تولید 55 میلیون تن فولاد می‌رسیدیم و در سال 84 که کار را شروع کردیم این میزان به 10 میلیون تن رسید، افزود: با بهره‌برداری از واحد فولاد پاسارگاد شهر کوار، بیش از 21 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد ایجاد شده و با احتساب 2.5 میلیون تن که تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، این دولت با 24 میلیون تن تولید فولاد، کار را به پایان می‌رساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین در دولت دهم، کارخانه‌هایی با ظرفیت 30 میلیون تن فولاد کلنگ‌زنی شده که تا دو سال دیگر به بار می‌نشیند و در مجموع 55 میلیون تن تولید این محصول در برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود.

غضنفری با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد در این دولت 2.5 برابر شده است، تصریح کرد: هیچ کاهش شور و نشاطی در دولت دهم به وجود نیامده است اما با وجود این سخنانی که در مناظره‌های تبلیغاتی تلویزیونی مطرح شد، زحمات دولت نهم و دهم را نادیده گرفت و تنها کاستی‌ها را مطرح کرد.

وی در ادامه گفت: در ابتدای سال گذشته، وضعیت تحریم‌ها حتی از زمان جنگ تحمیلی نیز بدتر بود و لشکری که برای آبادانی کشور منتظر تزریق منابع مالی بود با کندی روند امور مواجه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی در جا‌به‌جایی ارز و تبادل کالا، مشکل نداشتیم و تنها به دلیل وضعیت جنگی انتقال کالا و فروش نفت با کندی مواجه شده بود، تصریح کرد: دولت با وجود تحریم بانک‌ها حتی در زمان هدفمندی نیز قیمت‌ها را کنترل کرد تا فشاری به مردم نیاید.

غضنفری خاطرنشان کرد: 20 هزار طرح با بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی از یک منظر به معنای امید به سرمایه‌گذاری بالا در صنعت کشور است.

وی تصریح کرد: تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام نشان دهنده تعداد پروژه‌هایی است که به اتمام رسیده و مردم از منافع آن بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/2448/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول