اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

برگزاری دوره‌های ارتقای سواد رسانه‌ای برای خانواده آموزش و پرورش اصفهان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گقت: از ابتدای سال تحصیلی جدید دوره‌‌های آموزش و ارتقای سواد رسانه‌ای به صورت مستمر و مدون برای دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها و مربیان آموزش و پرورش در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های ارتقای سواد رسانه‌ای برای خانواده آموزش و پرورش اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جواد پور‌حسینی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه‌ای در بین خانواده‌ها یکی از نیاز‌های جامعه امروز است، اظهار کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای در میان دانش‌آموزان و خانواده‌ها در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وی به حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد ماه اشاره کرد و ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حرکت ملت ایران در انتخابات یک اقدامی حماسی بوده و ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات تمام اهداف دشمن را به چالش کشیدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات تیری به اهداف دشمن بوده است، تصریح کرد: چرا که دشمن همواره درصدد ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

*‌ ملت ایران حضوری 73 درصدی در انتخابات داشتند

وی با بیان اینکه ملت ایران حضوری 73 درصدی در انتخابات داشتند، اضافه کرد: مردم ایران با خلق حماسه‌ای سیاسی تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کردند.

پور‌حسینی با اشاره به اینکه تربیت به عنوان تمام هدف و رویکرد آموزش و پرورش است، تاکید کرد: تمام مطالبات مردم از آموزش و پرورش نیز تربیت صحیح دانش‌آموزان است و خروجی عملکرد آموزش و پرورش در زمینه تربیت در رفتار دانش‌آموزان مشاهده می‌شود.

وی تعلیم و تربیت را رکن اصلی آموزش و پرورش دانست و افزود: سند تحول آموزش و پرورش نیز مبتنی بر تعلیم و تربیت است و تغییر ساختار آموزش و پرورش نیز رویکردی تربیتی دارد.

*‌ تأسیس و راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان رویکردی تربیتی دارد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه میزان اثر‌گذاری و کارایی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی بیشتر است، گفت: تأسیس و راه‌انداز دانشگاه فرهنگیان نیز رویکردی تربیتی دارد و امروزه افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل تابستان غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: درصد بالایی از مخاطبان طرح‌های تابستانه به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت از دانش‌آموزان هستند.

پور‌حسینی با اشاره به اینکه متولیان بسیاری برای غنی‌سازی اوقات فراغت سایر افراد در سطح شهر‌ها وجود دارد، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه، بسیج، ارشاد و فرهنگ اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و آموزش و پرورش از متولیان غنی‌سازی اوقات فراغت به شمار می‌روند.

*‌ راه‌اندازی 1400 پایگاه تابستانه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در اصفهان

وی با اشاره به راه‌اندازی یک‌هزار و 400 پایگاه تابستانه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سطح استان تصریح کرد: این پایگاه‌ها در سراسر استان مستقر شده‌اند و آموزش و پرورش 86 کانون فرهنگی و هنری نیز به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان راه‌اندازی کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی، هنری، پژوهش‌سرا‌ها، فرهنگ‌سرا‌ها و مدارس جزو این پایگاه‌ها هستند، اضافه کرد: 50 رشته فرهنگی، هنری، ورزش و معارف اسلامی در این پایگاه‌ها به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه البته آموزش و پرورش درصدد استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بوده، اما این موضوع به دلیل وجود مشکلاتی متوقف شده است، تاکید کرد: البته دانش‌آموزان در کنار کلاس‌های تخصصی در کلاس‌های عمومی با عنوان انتظار و مهدویت شرکت می‌کنند.

*‌ برگزاری کلاس‌های مهدویت برای دانش‌آموزان اصفهانی

پور‌حسینی با اشاره به اینکه البته کلاس‌های مهدویت و انتظار به صورت رایگان برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، افزود: آشنا‌سازی دانش‌آموزان با مباحث مهدویت از اهمیت بالایی برخوردار است و آموزش و پرورش با برگزاری این کلاس‌ها در راستای این موضوع تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین در پایگاه‌های تابستانه آموزش والدین نیز دنبال می‌شود، گفت: عدم مدیریت و بهره‌برداری صحیح از رسانه‌ها در منازل یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروز است، اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید دوره‌‌های آموزش و ارتقای سواد رسانه‌ای به صورت مستمر و مدون برای دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها و مربیان آموزش و پرورش در اصفهان برگزار می‌شود.

*‌ طرح هجرت 3 برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این دوره‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، بسیج و مجموعه‌های دیگری در اصفهان به صورت مستمر و کلاسیک برگزار می‌شود، ادامه داد: طرح هجرت سه نیز یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش به منظور غنی‌‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره کل نو‌سازی مداری، بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری اردو‌های جهادی در قالب اردو‌های یک تا هفت روزه با همکاری بسیج دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

پور‌حسینی با تاکید بر اینکه این دوره‌ها به صورت استانی و در میان دانش‌آموزان برگزیده برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری اردو‌های بنیاد علوی نیز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد علوی در تهران فعالیت می‌کند و این بنیاد دانش‌آموزان بی‌بضاعت موجود در استان را شناسایی و سپس این افراد را مورد حمایت قرار می‌دهد، تاکید کرد: همچنین هر ساله در فضل تابستان به هر استانی سهمیه‌ای اختصاص داده می‌‌شود و دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که تاکنون به مشهد سفر نکرده‌اند به مشهد اعزام می‌شوند.

*‌ 408 دانش‌آموز بی‌بضاعت اصفهان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تابستان امسال نیز 408 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر بی‌بضاعت استان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، افزود: برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی نیز یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه 13، 14 و 15 ماه رمضان امسال مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در سطح شهرستان اصفهان به صورت متمرکز برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که 300 نفر از دختران و 300 نفر از پسران دانش‌آموز موجود در شهر اصفهان در این مراسم شرکت کنند.

*‌ ماه رمضان امسال مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در اصفهان برگزار می‌شود

پور‌حسینی با تاکید بر اینکه مراسم اعتکاف دانش‌آموزان پسر در مسجد‌الغفور و اعتکاف دانش‌آموزان دختر نیز در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان برای شرکت در این مراسم تا 20 تیر ماهر امسال می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش نواحی شهر اصفهان مراجعه کنند.

وی به برگزاری سی و یکمین جشنواره پژوهشی و ادبی دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره در موضوع‌های شعر، داستان، مطالعه و تحقیق در میان 300 دانش‌آموز از 31 استان کشور برگزار می‌شود و برگزاری این مسابقات برای سومین سال متوالی در اصفهان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/63004/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول