اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی در رشت:

زاویه پیداکنندگان با ولایت منفور ملت می‌شوند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ولایت را شاخص محک دولت‌ها دانست و گفت: گروه‌ها و افرادی که از ولایت زاویه پیدا کنند منفور ملت می‌شوند.

زاویه پیداکنندگان با ولایت منفور ملت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مصلای این شهر با اشاره به راه‌اندازی جنگ قومیت‌ها از طرف استکبار در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمن شش کودتا علیه نظام اسلامی تدارک دیده بود و تمام کودتاها با عنایت خداوند سرکوب شد.

وی کودتای نوژه را خطرناک‌ترین کودتا علیه انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: در کودتای مذکور رئیس جمهور، وزرای کابینه و حتی امامه به‌سری که از او نوار گرفته بودند مردم پس از کودتا به خانه‌های خود بروند، مشخص شده بودند.

خاتمی بمباران نقاط مختلف را از اهداف کودتای نوژه دانست و خاطرنشان کرد: قرار بود بیت امام (ره) را موشک‌باران و بمباران کنند اما جوانی که قرار بود این عمل را انجام دهد کودتا را برای مسئولان فاش کرد و یک ربع مانده به آغاز کودتا تمام کودتاچیان دستگیر شدند و این امر از عنایت خداوند بود.

*سه بار گریه کارتر به خاطر ایران

امام جمعه موقت تهران به سه بار گریه کارتر به خاطر ایران اشاره کرد و گفت: شکست عملیات طبس از جمله مواردی بود که کارتر را وادار به گریستن کرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مدت شش ماه برای حمله به ایران برنامه‌ریزی کرده بودند، تصریح کرد: نخستین هواپیمای حامل سربازان آمریکایی در صحرای طبس سقوط کرد و هواپیمای دوم نیز سقوط کرد و سوخت و کارتر در این هنگام بیان کرد گویا شن‌های بیابان سربازان خداوند شده بودند.

خاتمی اضافه کرد: دینی که در راس آن علی (ع)، حسین (ع) و فاطمه (س) باشد خداوند آن را تنها نمی‌گذارد و نظام اسلامی امروز این شرایط را دارد.

*ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ولی فقیه تنها رهبری جامعه را به عهده ندارد، اظهار کرد: ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است.

وی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای را نایبان امام عصر (عج) دانست و یادآور شد: ولایت فقیه راه نجات جامعه است و جمع شدن زیر پرچم احزاب و گروه‌ها نجات‌دهنده نیست.

خاتمی به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره دولت منتخب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که رئیس جمهور منتخب محترم است و همه باید کمک کنند تا مشکلات کشور را برطرف کند.

امام جمعه موقت تهران نخستین مصاحبه رئیس جمهور منتخب را خوب عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور منتخب موضع‌گیری سفتی از خود نشان داد و گفت وامدار هیچ گروهی نیست و برای این امر به او آفرین می‌گوییم و اگر در آینده اینگونه باشد باز هم به رئیس جمهور منتخب آفرین می‌گوییم.

وی خواستار چینش دولت آینده از شایسته‌سالاران شد و بیان کرد: رئیس جمهور منتخب اگر بخواهد افراد تندروی چپ افراطی که در فتنه سال 88 اردوکشی خیابانی را هدایت کردند وارد کابینه خود کند، مطمئن باشد نقد می‌شود.

خاتمی با تاکید براینکه با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم، یادآور شد: شاخص تنها ولایت است و تمام گروه‌ها و دولت‌ها را با ولایت محک می‌زنیم و تا وقتی با ولایت هستند در قلب مردم جا دارند اما اگر حتی یک میلی‌متر از آن زاویه پیدا کنند منفور ملت می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به یاری خداوند تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خون خود از ولایت جدا نمی‌شویم.

انتهای پیام/84001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول