اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/آیت‌الله خاتمی در مراسم گرامیداشت شهدای ‌هفتم تیر:

مواضع روحانی در نشست خبری مناسب بود/‌فتنه 88 هرگز فراموش شدنی نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه 88 هرگز فراموش شدنی نیست و دست دشمن بار دیگر برای ملت رو شد، گفت: سود مشارکت 85 درصدی ملت ایران در انتخابات 88 با فتنه دشمنان سوزانده شد.

مواضع روحانی در نشست خبری مناسب بود/‌فتنه 88 هرگز فراموش شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیداحمد خاتمی در مراسم گرامیداشت 500 شهید این شهرستان و شهدای قوه قضائیه در مصلی صومعه‌سرا، شهدا را سرمایه‌های غنی و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی با اشاره به جریان انتخابات اخیر در ایران و شوم‌افکنی گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای در راستای انحراف افکار عمومی، تصریح کرد: انتخابات در ایران و میزان مشارکت در آن امر مهمی بود که ملت به آن بصیرت و اشراف کامل داشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، افزود: جریان‌های باطل بسیاری در لباس حق برای کم‌رنگ کردن مشارکت ملت در پای صندوق‌های رأی در دوران انتخابات اخیر ایران فعال بودند.

*رئیس جمهور منتخب در نخستین مصاحبه خود، خوب سخن گفت

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب در نخستین مصاحبه خود در مورد مواضع کشور خوب سخن گفت، یادآور شد: دفاع از حق و حقوق ملت، روشن‌سازی مواضع آمریکا و اینکه ما وامدار هیچ‌کسی نیستیم از جمله سخنان رئیس جمهور منتخب ملت بود.

خاتمی، ولایت فقیه را رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و متذکر شد: کسانی که در مقابل رهبری جامعه اسلامی موضع‌گیری کنند باید منتظر عواقب و پیامد مواضع خود از طرف ملت باشند.

وی اذعان کرد: ولایت فقیه شاخص ملت در نظام جمهوری اسلامی است و هیچ‌کس حتی رئیس جمهور منتخب نیز حق موضع‌گیری در برابر آن را ندارد.

*اخلاص مقام معظم رهبری برمبنای اعتقاد خدایی است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار ملت همواره «ما همه سرباز توأیم خامنه‌ای، گوش به فرمان توأیم خامنه‌ای» است، افزود: اخلاص مقام معظم رهبری در جریان حق و طبق مبنای اعتقادات خدایی است.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های ضد اسلامی مختلف در کشور و تلاش دشمنان در راستای حمایت از این گروه‌ها و نابودی انقلاب اسلامی، یادآور شد: از اوایل تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون جریان‌های باطل فراوانی بر ملت تحمیل شد.

* فتنه 88 عبارت آخر تمام فتنه‌های ضد انقلاب اسلامی بود

خاتمی، برپایی روزنامه کمونیستی، جریان گروه فرقان به رهبری گودرزی با هدف ترور زنان و مردان بی‌گناه، ایجاد گروه منافقان و ترور بیش از 18 هزار نفر به بهانه‌های مختلف و جریان گروه‌های ملی مذهبی را از جمله جریان‌های باطل مذکور برشمرد.

وی اذعان کرد: تمام این جریان‌ها به دلیل اینکه رنگ خدایی و حق در آنها وجود نداشت بسیار زود پاشیده شده و از بین رفت.

امام جمعه موقت تهران، به جریان بنی‌صدر در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بنی‌صدر سنبل فردی لج‌باز، خود بزرگ‌بین و مغرور بود که خود را در قیاس با رهبری جامعه اسلامی می‌پنداشت.

وی، فتنه 88 را عبارت آخر تمام فتنه‌ها و جریان‌های ضد اسلامی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون دانست و یادآور شد: جریان فتنه 88 برنامه‌ریزی و عملیاتی شد تا به عنوان آخرین تیر ارسالی کمر ولایت را بشکند.

خاتمی، با تصریح بر اینکه فریاد مردم گیلان در روز هشت دی و ملت کشور در 9 دی فریاد عشق به رهبری و حمایت از انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: کسانی که ولایت را نشانه روند، با خشم ملت و ایستادگی آنها در هر شرایطی مواجه می‌شوند.

وی متذکر شد: فتنه 88 هرگز فراموش شدنی نیست و دست دشمن بار دیگر برای ملت رو شد.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه فتنه مذکور موجب رنجش و ناراحتی مقام معظم رهبری شده است، اذعان کرد: مقام معظم رهبری پس از پایان فتنه فرمودند که «من از فتنه‌گران به نزد خداوند بزرگ شکایت کرده‌ام».

*سود مشارکت انتخابات 88 با فتنه دشمنان سوزانده شد

وی، مشارکت 85 درصدی ملت در انتخابات سال 88 را یک سود بزرگ برای کشور خواند و تصریح کرد: سود مشارکت ملت در انتخابات 88 با فتنه فتنه‌گران سوزانده شد.

خاتمی به فرجام حق و باطل از دیدگاه خداوند اشاره کرد و گفت: کف، نماد باطل است و طبق فرموده خدا باطل رفتنی بوده و هرگز ماندگار نیست.

وی، انقلاب اسلامی را حکومت و جریانی حق خواند که همواره ماندگار و جاوید در دنیا می‌درخشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به عاقبت ظلم‌ها و کشتار صدام در طول حکومتش، گفت: صدام در طول 35 سال حکومت خود بیش از یک‌میلیون نفر را کشت اما سرانجام وی نیز مانند شاه ایران و بسیاری از حاکمان مستبد و باطل به وضع کثیفی کنار زده شد.

وی، چشم‌انداز باطل را نابودی خواند و تصریح کرد: این چشم‌اندازها به فضل و وعده الهی همواره تحقق می‌یابد اما برخی غافل از معجزه صبر، عجولانه فکر و عمل می‌کنند.

خاتمی، آمریکا را در تداوم همان جریان‌های باطل دانست و تصریح کرد: به امر الهی روزی این ابر قدرت جهانی متلاشی می‌شود.

* نظام جمهوری اسلامی در آستانه سقوط نیست

وی با بیان اینکه برخی کاندیداهای ریاست جمهوری با تأسی از شبکه‌های بیگانه ماهواره‌ای در مناظره‌های خود سخن می‌گفتند، افزود: نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام مشکلات در آستانه سقوط نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ایران در حوزه اقتصادی و برخی حوزه‌های دیگر دچار مشکل است اما نه به شدت و سختی که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و کاندیداهای ریاست جمهوری بر آن اذعان داشتند.

وی، حضور ملت در انتخابات اخیر کشور را مثال‌زدنی خواند و اظهار کرد: اوباما با وجود این همه موج بصیرت و آگاهی ملت باز در حال خمیازه کشیدن است.

خاتمی با تأکید بر اینکه افق انقلاب اسلامی ماندگار و حق است، متذکر شد: نظام جمهوری اسلامی با عزم الهی و به دست «روح‌الله خمینی (ره)» بنیان یافته است که با عنایت خداوند تا ظهور حضرت حجت (عج) ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/84003/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول