اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بر اساس پیشنهاد مارتین دمپسی

آمریکا به کمک نیروهای عراقی و لبنانی به مواجهه با القاعده می‌رود

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده از پیشنهاد خود برای تقویت نیروهای نظامی لبنان و عراق از طریق ارسال اسلحه و ارائه آموزش برای مقابله با تبعات بحران سوریه خبر داد.

آمریکا به کمک نیروهای عراقی و لبنانی به مواجهه با القاعده می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده از پیشنهاد خود برای تقویت نیروهای نظامی لبنان از طریق ارسال اسلحه و ارائه آموزش برای مقابله با تبعات بحران سوریه خبر داد.

بنابراین گزارش، وی همچنین پیشنهاد کرده است که به نیروهای عراقی هم برای جلوگیری از ظهور مجدد القاعده کمک شود.

دمپسی که در پنتاگون با خبرنگاران سخن می‌گفت اظهار داشت: «ما توصیه کرده‌ایم که با توجه به چالش‌های پیش روی نیروهای مسلح لبنان، نیروهای امنیتی عراق که با ظهور مجدد القاعده مواجه هستند و اردنی‌ها، با آنها همکاری شود تا ظرفیت‌های بیشتر ایجاد شود.»

سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفته است که دمپسی پیشنهاد مزبور را طی هفته‌های اخیر در گفتگو با فرماندهی مرکزی قوای مسلح آمریکا مطرح کرده است.

عراق و لبنان پس از گسترش ناآرامی‌ها در سوریه، از افزایش خشونت‌ها در قلمرو خود رنج می‌برند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حالی از کمک به نیروهای عراقی و لبنانی سخن می‌گوید که معضل اصلی هر دو قوای مزبور، مواجهه با سلفی‌هایی است که در سوریه تحت حمایت ایالات متحده و متحدین این کشور هستند.

دمپسی توضیح نداده که چگونه انتظار دارد در حالی که به رشد نیروهای القاعده در سوریه کمک می‌شود، از رشد آنها در کشورهای همسایه جلوگیری شود؟

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول