اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز صورت می‌‌گیرد

انتقال هزینه‌های سازمان ورزش شهرداری تبریز به تربیت‌بدنی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ابتکار اداره کل ورزش و جوانان استان مبنی بر انتقال هزینه‌های سازمان ورزش شهرداری به تربیت‌بدنی، مورد موافقت شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز واقع شده است.

انتقال هزینه‌های سازمان ورزش شهرداری تبریز به تربیت‌بدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در دیدار با رؤسا و اعضای هیئت‌های ورزشی استان، با تاکید بر اینکه نباید از معنویت و فرهنگ اسلامی در عرصه ورزش غفلت کرد، افزود: ورزشکاران ایرانی باید مروج فرهنگ اسلامی و ایرانی باشند و قطعا هیئت‌های ورزشی و مسئولان نیز از اهمیت این موضوع مطلع هستند.

وی، مدیریت منابع و امکانات را عامل پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ورزش کشور دانست و تاکید کرد: وجود بودجه و امکانات مناسب، شرط لازم برای توسعه ورزش است؛ اما این شاخصه‌ مهم، به تنهایی کافی نیست؛ بلکه آن‌چه تعیین‌کننده است، اراده و نحوه مدیریت منابع و هزینه هاست.

علیرضابیگی سال 91 را سالی بسیار سخت برای کشور دانست و با اشاره به محدودیت‌های مالی بر اثر تحریم‌های نظام سلطه، گفت: سال گذشته از لحاظ منابع مالی بسیار در مضیقه بودیم، به نحوی که از 18 درصد بودجه تخصیصی استان، تنها 10 درصد تحقق یافت و مشکلات بی‌شمار بودند؛ ضمن اینکه زلزله ارسباران نیز کار را در استان بسیار سخت‌تر کرد و به هر حال باید روی مناطق زلزله‌زده تمرکز می‌کردیم.

وی اضافه کرد: این مسایل موجب بروز مشکل در اجرای برخی پروژه‌ها شد؛ اما با این حال، روند توسعه و پیشرفت استان در عرصه‌های مختلف به خصوص در حوزه ورزش متوقف نشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اعلام اینکه با تکمیل فضاهای ورزشی در دست احداث استان، سرانه ورزشی استان به 0.81 مترمربع افزایش خواهد یافت، افزود: افزایش سرانه ورزشی استان از 0.3 مترمربع در سال 84 به 0.61 مترمربع در حال حاضر، حاکی از اهتمام ویژه دولت‌های نهم و دهم به امر ورزش است و در صورت منظور کردن فضاهای ورزشی در دست احداث، این سرانه به 0.81 مترمربع افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تغییرات مدیریتی اخیر در اداره ‌کل ورزش و جوانان استان، گفت: قدردان زحمات مدیریت سابق این مجموعه هستیم و در عین حال بازگشت مجدد آقای اسبقیان را به فال نیک می‌گیریم.

علیرضابیگی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد پرونده باشگاه فوتبال شهرداری تبریز، اظهار داشت: این ناکامی، چه بسا ریشه در ضعف سیاست‌گذاری‌ها دارد و در عین حال، نباید فعالیت سایر رشته‌های ورزشی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه در این راستا، ابتکار اداره کل ورزش و جوانان استان مبنی بر انتقال هزینه‌های سازمان ورزش شهرداری به تربیت‌بدنی، مورد موافقت شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز واقع شده است، ابراز امیدواری کرد این اقدام در پیشرفت هرچه بیشتر ورزش استان موثر باشد.

علیرضابیگی همچنین با اشاره به عزم دولت در توجه جدی به ورزش بانوان گفت: احداث ورزشگاه‌ اختصاصی برای بانوان، از وعده‌ها و سنت‌های ارزشمند دولت دکتر احمدی‌نژاد در جریان سفرهای استانی بوده‌ و در شهرهای کوچک تا حدود زیادی اجرا شده است؛ با این حال تحقق این امر در قالب بزرگی چون احداث یک مجموعه ورزشی در مقیاس ورزشگاه یادگار امام (ره)، اگرچه مطالبه به حقی است اما نیازمند شرایط لازم است و باید در سیاست‌گذاری‌های آتی اعمال شود.

*نقش تعیین کننده ورزش آذربایجان شرقی در افتخارات جهانی ورزش کشور

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز پیش از سخنان استاندار، ضمن ارایه گزارشی از دستاوردهای ورزشی استان، نقش آذربایجان شرقی را در دستاوردهای ملی و افتخارات جهانی کشور، تعیین کننده و موثر خواند و خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای به امر ورزش شده است که این امر به خصوص در سال‌های اخیر، با شتاب بیشتری استمرار داشته است.

سید محمد شروین اسبقیان تصریح کرد: صعود تیم‌های باشگاهی استان به لیگ برتر فوتبال و والیبال، حضور تیم تراکتورسازی در رقابت‌های آسیایی، افتخارات ورزشی جانبازان و معلولین در رقابت‌های پارالمپیک گوانگجو، قهرمانی سجاد هاشمی در رقابت‌های جهانی دو و میدانی، صعودهای افتخارآمیز عظیم قیچی‌ساز به قله‌های مرتفع جهان و کسب طلای پرویز هادی در کشتی سنگین وزن جهان، از جمله دستاوردها و تاثیرات تعیین‌کننده استان در ورزش کشور بوده است.

وی با اشاره به تاثیر سفرهای استانی هیأت دولت در کسب دستاوردهای ورزشی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: سفر رییس جمهور محترم به استان، تاثیر چشمگیری در توسعه زیرساخت‌های عمرانی ورزش استان داشته است که تکمیل استادیوم یادگار امام (ره)، تجهیز پیست دوچرخه‌سواری و احداث سالن شش هزار نفری کشتی از آن جمله است.

همچنین در این نشست، علی کشفیا (رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین)، فرج‌الله فرج‌الهی (رئیس هیئت والیبال استان)، جواد ششگلانی (رئیس هیئت فوتبال استان)، رسول صادقی (ر‌ئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان)، کاظم طوفان‌بخش (رئیس هیئت تکواندوی استان)، عبدالعظیم ممقانی (ر‌ئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان)، سارا موسوی (مسئول امور ورزش بانوان استان) و رسول برپور (از بسیج ورزشکاران استان) به بیان دیدگاه‌ها و ارایه نقطه نظرات خود پرداختند.

لزوم انسجام در مدیریت هزینه و نیروی انسانی و پرهیز از موازی‌کاری، توجه ویژه به ورزش جانبازان و معلولین، حل مشکل قطع حمایت شهرداری تبریز از تیم‌های باشگاهی، توسعه تحرک و فعالیت‌های بدنی و گسترش امکانات و زیرساخت‌های ورزش همگانی، توجه توامان به ابعاد مختلف ورزش قهرمانی و همگانی و ارتقای ضریب بهره‌وری هر دو حوزه، لزوم احداث خانه تکواندو، توسعه امکانات ورزش بانوان و تاسیس مجموعه ورزشی ویژه بانوان و ارایه ابعاد فرهنگی و اخلاقی و روحیه پهلوانی در حوزه ورزش از جمله موضوعاتی بود که در اظهارات رؤسای هیئت‌های ورزشی استان مطرح شد.

همچنین در پایان این نشست، استاندار آذربایجان‌شرقی از سجاد هاشمی، قهرمان رقابت‌های دو و میدانی ازبکستان و اکبر افخم، قهرمان رقابت‌های پیاده‌روی بزرگسالان آسیا در مالزی با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر کرد.

همچنین جامعه ورزش استان نیز با اهدای لوح تقدیر و کارت عضویت در بسیج ورزش استان، از زحمات استاندار آذربایجان‌ شرقی در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی قدردانی کردند. 

انتهای پیام/60002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول