اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

43 رأی قضایی به نفع موقوفات مازندران صادر شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در سه ماهه اول امسال 43 رأی به نفع موقوفات مازندران صادر شده است.

43 رأی قضایی به نفع موقوفات مازندران صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اهمیت احیای وقف گفت: بی‌شک وقف از سنت ماندگار و حسنه‌ای است که انسان را در طول دوران ماندگار می‌ماند.

وی افزود: اگر توجه دقیق به نیات واقفان داشته باشیم درمی‌یابیم که واقفان به کوچک‌ترین مسائل اجتماعی هم توجه داشتند و نیات خود را به سوی مسائل و مشکلات همان زمان قرار می‌دادند.

علیزاده ادامه داد: واقفان خیراندیش مازندران در گذشته بیش از 60 درصد نیات خود را به عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار داده‌اند تا این فرهنگ حفظ شود.

وی اظهار کرد: خیران باید شرایط امروز را درنظر بگیرند و با توجه به مشکلات موجود در جامعه امروزی با مشورت از کارشناسان اوقاف در سطح استان و شهرستان‌ها نیات وقف‌های جدید خود را قراردهند.

علیزاه ادامه داد: حفظ وقف‌های گذشته وظیفه همه مردم و مسئولان است و در این میان قضات شریف دارای مسئولیت بیشتری بوده و طبق مدارک و مستندات لازم موقوفات، قضات باید قضاوت عادلانه‌ای داشته باشند تا حقوق وقف و موقوفات ضایع نشود که مسئولیت شرعی بسیار زیاد دارد.

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: در سه ماهه اول سال گذشته 18 پرونده وقفی در دادگاه‌های استان تعیین تکلیف شد و 22 رأی بر علیه وقف صادر شده و همچنین هفت رأی به صورت قطعی برای پرونده‌های موقوفات اجرا شد.

انتهای پیام/‌2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول