اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

عراقچی عنوان کرد

عربستان شریک جنایات تروریست‌های تکفیری در سوریه شده/ اظهارات متناقض سعود الفیصل

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره دخالت کشورمان در سوریه را مملو از تناقض دانست و گفت: این کشور به شریک جنایات تروریست‌های تکفیری علیه مردم بی دفاع سوریه مبدل شده است.

عربستان شریک جنایات تروریست‌های تکفیری در سوریه شده/ اظهارات متناقض سعود الفیصل

به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان مبنی بر دخالت ایران در سوریه، ضمن تکذیب حضور نیروهای ایران در این کشور گفت: اظهارات آقای سعود الفیصل مملو از تناقض می‌باشد و ادعای تکراری دخالت ایران در سوریه در حالی مطرح می‌شود که عربستان علاوه بر دخالت  آشکار نظامی در بحرین با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، تروریست‌های حاضر در سوریه را نیز با انواع سلاح‌های سبک و سنگین مجهز می‌کند و به شریک جنایات تروریست‌های تکفیری علیه مردم بی دفاع سوریه مبدل شده است.

وی عربستان را کشوری بزرگ با ظرفیت‌های فوق العاده برای ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی و کمک به حل مشکلات جهان اسلام دانست و گفت: جای تاسف است که این ظرفیت اکنون در مسیر خلاف خود حرکت می‌کند.

عراقچی با یادآوری تلاش‌های کشورمان برای همکاری با عربستان در موضوع سوریه در قالب گفت‌وگوهای چهارجانبه، ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها با پاسخ مثبت عربستان سعودی مواجه شده و به یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای رفع بحران در سوریه کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول