اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در همایش بزرگداشت شهدای هفتم تیر:

استکبارستیزی و اسلام‌خواهی وجه مشترک بیداری اسلامی در منطقه است

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: وجه مشترک بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان ضدیت با استبداد، استثمار خارجی و نیز قرآن‌خواهی و اسلام‌خواهی است.

استکبارستیزی و اسلام‌خواهی وجه مشترک بیداری اسلامی در منطقه است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب که در ساختمان یادمان شهدای 7 تیر برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی همواره طی سه دهه علیه این انقلاب تلاش کرده‌اند و دهه اول تلاش کردند تا این انقلاب شکل نگیرد و نمونه آن 8 سال جنگ تحمیلی بود.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان و شهدایی که توسط منافقین به شهادت می‌رسیدند و یا شهادت رجایی و باهنر و بعد آیت‌الله قدیسی و سایر مردم حزب‌اللهی و متدینین برای این بود که انقلاب و نظامی به نام دین و مبتنی بر ارزش‌های دینی پا نگیرد اما اراده خداوند این بود که این نظام به برکت خون مطهر شهیدان تأسیس شود.

وی اضافه کرد: دشمن در دهه دوم انقلاب هم شروع به تبلیغ ناکارآمدی نظام اسلامی کرد و گفت درست است که این نظام تشکیل شده اما ناکارآمد خواهد بود اما بعد معلوم شد که نظام اسلامی تشکیل شده بر مبنای دین، کارآمد است و می‌تواند جامعه را اداره کند.

رئیسی در ادامه به دهه سوم انقلاب اشاره کرد که در آن دشمنان تلاش کردند این انقلاب در درون مرزها بماند و پیام انقلاب به دیگر ملت‌های مسلمان نرسد اما بعد از سه دهه از پیروزی انقلاب و همچنین شهادت شهید بهشتی و شهدای 7 تیر پیام ایران اسلامی را ملت‌ها شنیدند و هویت خود را باز شناختند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: وجه مشترک بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان ضدیت با استبداد، استثمار خارجی، قرآن خواهی و اسلام خواهی است.

وی ادامه داد: امروز بعد از 30 سال از شهادت شهید بهشتی و شهدای 7 تیر احساس نمی‌کنیم آنها در بین ما نیستند و امام خمینی (ره)‌ نیز در میان ما نیست چرا که امام زنده است و حیات امام به حیات انقلاب و راه انقلاب و این نظام مقدس است.

رئیسی افزود: مقام معظم رهبری امسال در 14 خرداد در کنار مرقد امام خمینی (ره) همان مطالبی را فرمودند که امام خمینی (ره) در جماران می‌فرمود.

وی همچنین گفت که شهید بهشتی و شهدای هفتم تیرماه نیز زنده هستند تا زمانی که انقلاب اسلامی حیات دارد و آنها نظاره‌گر ما هستند.

رئیسی در پایان سخنانش به شناخت منافقین اشاره کرد و گفت: جوانان باید با مسئله نفاق آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول