اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کری بر ضرورت پیشرفت در مذاکرات صلح خاورمیانه تا پیش از سپتامبر تاکید کرد

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ضرب‌الاجلی برای پیشرفت در مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین تعیین نمی‌کند، تاکید کرد تا قبل از تشکیل جلسه مجمع عمومی سازمان ملل باید نوعی پیشرفت در این مذاکرات حاصل شود.

کری بر ضرورت پیشرفت در مذاکرات صلح خاورمیانه تا پیش از سپتامبر تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک خود با «شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر کویت اعلام کرد که هیچ ضرب الاجل ویژه ای برای تحقق پیشرفت ملموس در مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل تعیین نمی کند اما با این حال گفت که تا پیش از ماه سپتامبر سال جاری پیشرفت هایی در این مذاکرات حاصل شود.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت که حصول توافق در زمینه پیشرفت مذاکرات صلح خاورمیانه به دلیل اینکه زمان دشمن این پروسه صلح محسوب می شود، فوری است.

کری با اشاره به اینکه قصد تعیین هیچ محدودیت زمانی برای پیشرفت مذاکرات صلح خاورمیانه را ندارد، گفت: قبل از سپتامبر باید باید شاهد نوعی پیشرفت باشیم و به همین دلیل است که من اینجا هستم و امیدوارم که این سفر موثر باشد.

بر اساس این خبر، مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر سال جاری مجددا تشکیل می شود و اگر تلاش ها به منظور حصول توافق بین اسرائیل و فلسطین با شکست روبرو شود، فلسطینیان اعلام کرده اند که استراتژی به رسمت شناخته شدن در عرصه بین المللی را دنبال خواهند کرد.

این در حالیست که این مجمع نوامبر سال گذشته میلادی به اتفاق آراء با ارتقاء جایگاه فلسطین از وضعیت ناظر غیر عضو به یک کشور عضو بدون حق رای موافقت کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش برای رسیدن به فرمولی جهت احیای مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی ها است اما تاکنون نشانه ای از موفقیت در این بین دیده نشده است.

در این خبر آمده است که وزیر خارجه آمریکا ساعات پایان امروز چهارشنبه عازم عمان پایتخت اردن است و او از این کشور به عنوان اساسی برای اتخاد دیپلماسی با مقامات اردن، اسرائیل و فلسطین استفاده خواهد کرد.

این پنجمین سفر کری به منطقه از زمانی محسوب می شود که وی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا فعالیت دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول