اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

انجمن اسلامی سوئد حمایت خود را از سند وحدت اسلامی بحرین اعلام کرد

انجمن اسلامی سوئد حمایت خود را از سند وحدت اسلامی بحرین که مبتنی بر دوری از تفرقه و کشمکش مذهبی است، اعلام کرد.

انجمن اسلامی سوئد حمایت خود را از سند وحدت اسلامی بحرین اعلام کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، انجمن اسلامی سوئد ضمن اعلام حمایت از سند وحدت اسلامی که اخیرا توسط علمای بحرین تهیه شده است، الازهر را به تاکید بر این سند و اجرای آن فراخواند.

این سند هفته گذشته تحت عنوان  سند «وحدت اسلامی،هویت دینی، منطق عقلانی، ضرورت زندگی» توسط «شورای اسلامی علمای» بحرین تهیه و در آن بر پرهیز از تفرقه و اختلافات مذهبی و تقویت مفهوم امت یکپارچه و نیز همکاری بر حق و خیر و حمایت از مصالح امت اسلامی تاکید شده است.

در این میان انجمن تبیلغات اسلامی سوئد با تایید سند وحدت اسلامی شورای اسلامی علمای  بحرین اعلام کرد: با توجه به تاثیر فراوان این سند در جلوگیری از ریخته شدن خون مسلمانان، مراکز و هیئت های دینی جهان باید از این سند حمایت کنند.

محمد سعید الواعظی دبیر کل انجمن تبیلغات اسلامی سوئد نیز با تاکید بر کارآمد سازی نقش مبلغان این انجمن گفت: تنش طایفه ای که در منطقه جریان دارد، نیازمند تلاش بیش از پیش علما برای مقابله با نقشه های شوم و فتنه انگیزی است زیرا این نقشه ها، هدفی جز دسته بندی و ایجاد اختلاف در جوامع ندارد.

وی در توضیح این مطلب تاکید کرد: سخنانی که هدف از آن فتنه انگیزی طایفه ای است حاصلی جز خونریزی بیشترو ایجاد دودستگی بین امت مسلمان ندارد و فقط به نفع کسانی است که در تلاش برای رواج جنگ و کشتار طایفه ای هستند تا به این ترتیب اسلام را هدف قرار داده و وجهه آن را خدشه دار سازند.

همچنین انجمن تبیلغات اسلامی سوئد با صدور بیانیه ای بر لزوم توجه الازهر به سند  وحدت اسلامی تاکید و اعلام کرده است که اوضاع متشنج و جنگ طایفه ای در منطقه باید پایان یابد و نمی توان امت اسلامی را به دست علمایی سپرد که با فقه اسلامی آشنایی ندارند.

در این بیانیه،دولت مصر به مسئولیت پذیری در برابر خونی که بدون هیچ توجیه شرعی ریخته شده است فراخوانده شده و از آن خواسته شده است از خدشه دار شدن وجهه اسلام به دست عده ای قاتل و کسانی که به نبش قبوردست می زنند جلوگیری کنند.

در این بیانیه، همچنین دولت مصر به محاسبه عاملان جنایت در حق تعدادی از شیعیان از جمله حسن شحاته از رهبران شیعه مصرفراخوانده شده است.

بیانیه مزبور از الازهر که همواره مخالفت خود را با ریخته شدن خون انسان ها بر اساس رویکردهای طایفه ای اعلام کرده است قدردانی شده و آن را به ایفای نقش هرچه بیشتر در محکوم کردن این اقدامات دعوت کرده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول