اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان کردستان:

جابه‌جایی 3 میلیون مرسوله پستی در کردستان/نصب 36 هزار پلاک پستی

مدیرکل پست استان کردستان از جابه‌جایی 3 میلیون و 200 هزار مرسوله پستی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد.

جابه‌جایی 3 میلیون مرسوله پستی در کردستان/نصب 36 هزار پلاک پستی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فاتح احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، با بیان اینکه اداره‌کل پست استان با داشتن 2 هزار پرسنل دارای یک هزار و 746 نقطه تماس است، اظهار کرد: این نقاط تماس شامل 191 ثبتی آی‌سی‌تی روستایی، 186 دفتر پیشخوان دولت، یک هزار و 41 صندوق شهری، 151 صندوق روستایی و 9 اداره و دفتر در هر شهرستان و هفت دفتر شهری است.

به گفته وی، از ابتدای سال‌جاری تا کنون یک میلیون و 460 هزار مرسوله صادر و یک‌میلیون و 750 هزار مرسوله وارد توسط این اداره‌کل انجام شده است.

مدیرکل پست استان کردستان میزان مرسولات صادره سال گذشته را 6 میلیون و 403 هزار فقره عنوان کرد و بیان داشت: حجم مرسولات وارده نیز 8 میلیون و 936 هزار بوده است.

به گفته احمدی، در سال گذشته در مجموع 15 میلیون و 339 هزار مرسوله پستی در استان کردستان جابجا شده است.

وی ترافیک تجارت الکترونیک از ابتدای سال‌جاری تا کنون را 9 هزار و 508 فقره مرسوله عنوان کرد و بیان داشت: این میزان نسبت به سال گذشته 2.5 برابر رشد داشته است.

به گفته مدیرکل پست استان کردستان، در طول سه ماهه گذشته امسال 268 هزار مرسوله به صورت پیشتاز و 14 هزار و 500 فقره نیز به صورت ویژه انجام شده است.

احمدی افزود: توزیع 6 هزار 400 فقره کارت سوخت المثنی و توزیع 142 سیم کارت ایرانسل از دیگر اقدامات انجام شده این اداره‌کل در سه ماهه اول امسال بوده است.

رشد 38 درصدی تجارت الکترونیک

وی از رشد 38 درصدی در حوزه تجارت الکترونیک در سال 91 نسبت به سال 90 در این استان خبر داد و گفت: در طول سال گذشته بیش از 15 هزار و 830 مرسوله در سطح استان به واسطه انجام تجارت الکترونیکی مبادله شده است.

به گفته مدیرکل پست استان کردستان، معمولا در مبالغ هزینه پست در هنگام تحویل اجناس به فرد خریدار پرداخت می‌شود.

احمدی در ادامه با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ارائه کدپستی و شماره ملی برای انجام امورات اداری الزامی است، افزود: زمانی که کدپستی در سطح درب منازل یا واحدهای صنفی نصب شود این شماره منحصر بوده و انجام امورات اداری از طریق این شماره شناسایی، قابل انجام است.

به گفته وی، یکی از توانمندی‌های منحصر به فرد پست کد پستی 10 رقمی است و در حال حاضر 700 هزار مکان شهری و روستایی رکورد بانک اطلاعاتی است.

مدیرکل پست استان کردستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز با همکاری دهیاری‌ها  36 هزار پلاک کد پستی روستایی نصب شده است و این مهم در سال‌جاری نیز با جدیت انجام می‌شود.

وی در پایان از راه‌اندازی سرویس وب آگهی در استان خبر داد و گفت: از طریق این سرویس وب ‌آگهی دفاتر ای‌سی‌تی روستایی می تواند محصولات کشاورزی خود را به دنیا بشناسانند.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول