اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد

درآمد حدود 3 میلیارد تومانی گمرک آستارا

مدیرکل گمرک آستارا از درآمد 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی این گمرک در سه ماه نخست امسال خبر داد.

درآمد حدود 3 میلیارد تومانی گمرک آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، جهانگیر بخشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه ارزش واردات ترخیص شده از گمرک این شهرستان در سه ماه نخست امسال بالغ بر 26 میلیون دلار است، اظهار داشت: این مقدار 165 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

بخشی، وزن واردات ترخیص شده گمرک آستارا در مدت مذکور را بالغ بر 44 میلیون کیلوگرم ذکر کرد و افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 108 درصد افزایش داشته است.

این مسئول اضافه کرد: ترانزیت داخلی گمرک آستارا نیز بالغ بر 800 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل گمرک آستارا ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری 15 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 17 میلیون دلار از گمرک آستارا ترانزیت خارجی «ورودی» شده است.

وی افزود: این میزان ترانزیت خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن 83 درصد کاهش داشته است.

بخشی، عمده کالای ترانزیت خارجی ورودی را شامل، لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، پشم شیشه‌، شمش مس و ورق آهنی ذکر کرد.

مدیرکل گمرک آستارا عنوان کرد: کالای مذکور از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

این مسئول با اشاره به میزان ترانزیت خارجی «خروجی» از این گمرک خاطرنشان کرد: در مدت مذکور مقدار 12 هزار تن کالا به ارزش 30 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا به کشورهای مقصد ترانزیت شده است.

وی، عمده کالای ترانزیت خارجی «خروجی» را شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین‌آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ و سیمان، ظروف شیشه‌ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

بخشی، خاطرنشان کرد: از قاره‌های مختلف به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.

این مسئول تعداد مسافران ورودی در سه ماه نخست امسال را 81 هزار و 958 نفر عنوان کرد و افزود: در مدت مذکور 82 هزار و 842 نفر از گمرک این شهرستان خارج شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا، ارزش صادرات چمدانی در سه ماه نخست امسال را بالغ بر 4 میلیون دلار بیان کرد.

وی در پایان اذعان داشت: در سه ماه نخست امسال گمرک آستارا 2 میلیارد و 900 میلیون تومان درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 158 درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/84001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول