اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس بهداشت شهرداری کرمانشاه:

رفتگران بیش‌تر از مردم عادی در معرض ابتلا به هپاتیت B هستند

کارشناس بهداشت شهرداری کرمانشاه گفت: رفتگران شهرداری و نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی بیش‌تر از افراد عادی در معرض ابتلا به هپاتیت B هستند که برگزاری سمینارهای آموزشی گامی به سوی ارتقا و سلامت پرسنل قلمداد می‌شود.

رفتگران بیش‌تر از مردم عادی در معرض ابتلا به هپاتیت B هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مریم پرند ظهر امروز در سمینار آموزشی پیشگیری از بیماری‌های هپاتیت و HIV که از طرف شهرداری کرمانشاه در کانون پرورشی‌فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: هپاتیت و ایدز شایع‌ترین بیماری در سطح کشور است که از راه خون منتقل می‌شود و موجب اثرگذاری و التهاب در کبد می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این سمینار آموزشی را بالا بردن سطح آگاهی در میان پرسنل شهرداری و امور اجرایی در فضای سبز و پارک‌ها عنوان کرد و افزود: رفتگران و نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از جمله افرادی هستند که به دلیل موقعیت شغلی بیش‌تر در معرض این بیماری‌های خونی قرار دارند که برگزاری چنین همایشی بر میزان آگاهی آنان می‌افزاید.

کارشناس بهداشت شهرداری کرمانشاه با تأکید بر اینکه پیشگیری از ابتلا به این بیماری ساده‌تر و ارزان‌تر از درمان است، افزود: تا قبل از اجرای طرح واکسیناسیون میزان ابتلا به این بیماری‌های خونی 3 الی 4 درصد بوده که پس از اجرای طرح بسیج واکسیناسیون این میزان به کمتر از 3 درصد رسیده است که برگزاری چنین سمیناری در کاهش بیش‌تر آن نیز مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون هپاتیت B که به کمک معاونت بهداشت علوم پزشکی در استان به صورت رایگان از سال 87 شروع شد، تا پایان سال 88 ادامه پیدا کرد و در این زمان 600 نفر واکسینه شده و در سال گذشته تعدادی از کارگران روزمزد در استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

کارشناس بهداشت شهرداری کرمانشاه از انجام معاینات پزشکی پرسنل شهرداری و فضای سبز در سال 90 و 91 با همکاری شهردار کرمانشاه خبر داد و خاطر نشان کرد: بسیاری از افرادی که مبتلا به هپاتیت هستند از بیماری خود اطلاعی ندارند در صورتی که معالجه افراد ناقل موجب بهبودی برخی از آنان در کم‌تر از 6 ماه خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، رفتگران شهرداری بیش‌تر از افراد عادی در معرض ابتلا به هپاتیت B هستند که برگزاری سمینارهای آموزشی گامی به سوی ارتقا و سلامت پرسنل قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/2700/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول