اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مک‌کین: اظهارات پوتین درباره «اسنودن» یادآور جنگ سرد است

درحالیکه رئیس جمهور روسیه حضور افشاگر برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در مسکو را تائید و اعلام کرده است که وی را مسترد نخواهد کرد، یک جمهوریخواه آمریکایی اظهارات پوتین را یادآور جنگ سرد تلقی کرد.

مک‌کین: اظهارات پوتین درباره «اسنودن» یادآور جنگ سرد است

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالیکه «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا و افشا کننده برنامه های محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در حال حاضر در روسیه به سر می برد و مسکو به دلیل عدم انعقاد هیچ گونه قرارداد استردادی با واشنگتن، اسنودن را به آمریکا مسترد نخواهد کرد، «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه آمریکا از ایالت «آریزونا» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به اظهارات پوتین واکنش نشان داد.

مک کین در این رابطه اعلام کرد: اظهارات پوتین یادآور جنگ سرد است. ما باید با او (پوتین) با توجه به واقعیتش رفتار کنیم؛ پوتین یک مامور مخفی سابق «کا گ ب» (دستگاه جاسوسی و پلیس مخفی شوروی سابق) است که رویای روزهای امپراطوری روسیه را در سر دارد و همچنان انگشت خود را در چشم ما فرو می کند.

درحالیکه «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (سه شنبه) حضور اسنودن در مسکو را رد کرد اما پوتین تائید کرد که افشاگر برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در روسیه به سر می برد، روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» در پوشش این خبر به پوشش انتقادات مک کین از روسیه پرداخت و به نقل از وی نوشت: مهم تر از همه، از نظر من و البته از دیدگاه جهان حمایت ادامه دار آنها (روسیه) از بشار اسد و قتل عامی است که در سوریه در حال وقوع است.

مک کین در حالی مدعی حمایت روسیه از قتل عام ها در سوریه شده است که خود این سناتور جنگ طلب همواره بر ضرورت تسلیح شورشیان سوری و تحمیل منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه تاکید داشته است و از طرف دیگر غرب نیز در تلاش است با حمایت های تسلیحاتی و مالی خود از شورشیان سوری، به جنایت های ضد بشری در سوریه دامن بزند و این جنایات را به گردن ارتش این کشور بیندازد.

این سناتور جمهوریخواه با اشاره به اینکه کل وضعیت باید منجر به ارزیابی مجدد در روابط آمریکا با چین و روسیه شود، گفت: پوتین باید درک کند که ما باید جدی باشیم و اینکه این موضوع (اسنودن) روی روابط ما با روسیه به روش های بسیار وسیع تاثیر گذار خواهد بود. این به معنای بازگشت به جنگ سرد نیست اما به معنای یک رویکرد بسیار واقع گرایانه در روابط ما با روسیه و چین است.

اسنودن اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه های محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و خارجی پرده برداشته است.

وی که پس از افشاگری هایش به هنگ کنگ رفت، روز یکشنبه هفته جاری هنگ کنگ را به مقصد مسکو ترک کرد.

آمریکا اخیرا با تنظیم شکایت نامه ای علیه اسنودن، او را به جاسوسی متهم کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول