اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد:

هنوز به گفتمان غالب در مبانی تشکیل سمن‌ها دست نیافته‌ایم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: ما در مبانی تشکیل سمن‌ها هنوز به یک گفتمان غالب نرسیده‌ایم و برای پیشبرد کار این تشکل‌ها باید نخست به تولید انگیزه دست زد.

هنوز به گفتمان غالب در مبانی تشکیل سمن‌ها دست نیافته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی سمن‌های جوانان حوزه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و محیط زیست به میزبانی یزد اظهار داشت: با وجود اینکه تلاش‌های بسیاری در حوزه سمن‌ها انجام شد، از وضعیت فعلی و روال فعالیت آنها و تعامل سمن‌ها با دولت راضی نیستیم.

وی افزود: مطلوب این است که از ظرفیت بالای جوانان باانگیزه، هوشمند، زمان‌شناس و جهان‌شناس استفاده کنیم اما این مهم تاکنون محقق نشده است.

دشتی همچنین عنوان کرد: دومین ظرفیت، ذخائر عظیم فرهنگی، معنوی و خیری است و خیران امروز سرمایه‌های اصلی ما برای راه‌اندازی سمن‌ها به شمار می‌روند.

وی افزود: با وجود اینکه اکنون بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های یزد و کشور توسط خیران ساخته شده و این قشر آمادگی ورود به سمن‌ها را دارند ضمن اینکه این فرهنگ در همه کشور نهادینه شده است، از وضعیت فعلی راضی نیستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد تصریح کرد: ما در مبانی تشکیل سمن‌ها، هنوز به یک گفتمان قالب نرسیده‌ایم زیرا اگر مبانی درست شد، نخستین نتیجه آن، تولید انگیزه است و اگر انگیزه ایجاد شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه و نگاه درست به کار داوطلبی در سمن‌ها، به طور قطع انگیزه ایجاد می‌کند.

دشتی یادآور شد: کار در سمن یعنی گذشتن از خود و پیوستن به دیگران و انجام کار برای نسل فعلی و آیندگان و اوج کمال انسانی این است که خود نباشیم و برای دیگران باشیم.

وی تاکید کرد: ورود با نگاه خود بزرگ بینی به عرصه سمن‌ها، با مبانی این تشکل‌ها همخوانی ندارد اما اگر برای دیگران و برای آیندگان به میدان آمدیم، ناب‌ترین انگیزه‌های خدمت ایجاد می‌شود.

دشتی عنوان کرد: برای اینکه وضعیت ما در حوزه سمن‌ها مطلوب شود و همه بتوانند در یک حوزه سالم کار کنند، رابطه سمن‌ها با دولت باید بهبود یابد.

وی تصریح کرد: اکنون از سویی سمن‌ها و از سوی دیگر دولتی‌ها، رابطه مطلوب و مستمری با یکدیگر ندارند و دولتی‌ها گاهی اوقات احساس می‌کنند سمن‌ها رقیب آنها هستند و از سوی دیگر سمن‌ها احساس می‌کنند دولتی‌ها هیچ حمایتی از آنها انجام نمی‌دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد تاکید کرد: در برقراری این ارتباط و بهبود آن باید تلاش بیشتری به کار بگیریم و باید یک گفتمان اعتمادبخش و فرهنگ مناسب کار با سمن‌ها بین دولت و سمن‌ها ایجاد شود.

وی اظهار داشت: یک فضای اعتمادبخش و روان از سوی دولت با کار کارشناسی، حمایت و ... باید در اختیار سمن‌ها قرار گیرد و در مجموع در نوع مراودات باید بازنگری شود.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود از محیط زیست و گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان ارزش‌ها و ظرفیت‌ها یاد کرد و افزود: این ظرفیت‌ها باید بیشتر شناخته شود.

وی یادآور شد: امروز برای شناسایی و حفاظت این ارزش‌ها و کمک به آنها، به یک تشکیلات قوی، نوین و چابک‌تر نیاز است.

دشتی تاکید کرد: در مجموع رابطه سمن‌ها با دولت باید بر اساس شناخت قابلیت‌ها و ارزش‌ها و تقویت مبانی است تا سمن‌ها به وضعیت مطلوب برسند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور دبیران جوان سمن‌ها در استان یزد اظهار داشت: اگر جوانان و نیازهای آنها را بشناسیم، شاهد خلاقیت و ایثارگری‌های آنها خواهیم بود همچنان که این امر در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و امروز در عرصه‌های مختلف ورزشی، هسته‌ای، علمی و ... محقق شد.

عباس دهقان تصریح کرد: هر کاری به جوانان سپرده شد، به خوبی خلاقیت‌های خود را در انجام آن به نمایش گذاشتند و امروز نیز در سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، جوانان باید بیش از پیش چهره خلاق خود را به نمایش بگذارند.

در این مراسم از دبیران تشکل‌های برتر و فعال در حوزه محیط زیست، گردشگری و میراث فرهنگی تجلیل شد.

این مراسم در باغ دولت آباد یزد و با همکاری انجمن چارسوق کویر برگزار شد.

انتهای پیام/2464/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول