اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد دمشق از بی توجهی سازمان ملل به نقش قطر در بحران سوریه

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از بی توجهی این سازمان به نقش قطر در ربوده شدن صلح‌بانان فیلیپینی در جولان اشغالی انتقاد کرد.

انتقاد دمشق از بی توجهی سازمان ملل به نقش قطر در بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل از بی توجهی «فرناندز ترانکو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه نسبت به درخواست سوریه برای بررسی نقش قطر در بحران این کشور انتقاد کرد.

جعفری تأکید کرد که ترانکو از قدرتی که به سازمان ملل در مسئله فلسطین و اسرائیل داده شده استفاده نمی‌کند و همچنین به درخواست دمشق برای بررسی نقش قطر در ربوده شدن صلح‌بانان سازمان ملل در جولان اشغالی بی توجهی می‌کند.

نماینده سوریه بعد از جلسه روز گذشته شورای امنیت گفت: ترانکو همان اشتباهی را تکرار می‌کند که دبیرخانه سازمان مرتکب شده است که نسبت به گزارش‌های ارائه شده درباره نقش قطر در ربودن صلح‌بانان فیلیپینی سازمان ملل بی توجهی کرد.

جعفری افزود: ترانکو همچنین درخواست دمشق برای بررسی استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در خان العسل سوریه را بررسی نکرد.

وی تأکید کرد که دمشق از اعزام «اکی سیلستروم» برای بررسی این مسئله استقبال کرده بود و تنها بعد از گذشت چند ساعت از وقوع این حمله درخواست خود به سازمان ملل را ارائه داده بود در حالی که نمایندگان پاریس و لندن ادعا کردند که در مناطق دیگری از سوریه سلاح شیمیایی استفاده شده است.

در پی پیروزی‌های ارتش سوریه در زمینه نظامی ایالات متحده به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مجوز تسلیح معارضان سوری را صادر کرد و در نشست اخیر مجموعه دوستان سوریه در دوحه از کشورهای عضو خواست در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول