اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح اولین گلخانه تراریخته کشور:

دور نیست ایرانی‌ها ژن‌های مثبت را به انسان منتقل کنند/ به دانش پیشرفته دست یافته‌ایم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشمندان جوان ایرانی به دانش پیشرفته دست یافته‌‌اند گفت: دور نیست زمانی که استعدادها و ژن‌های مثبت به موجودات زنده مانند انسان منتقل کنیم.

دور نیست ایرانی‌ها ژن‌های مثبت را به انسان منتقل کنند/ به دانش پیشرفته دست یافته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمود احمدی‌نژاد پس از افتتاح همزمان 4 هزار و 215 طرح در حوزه کشاورزی که به میزبانی استان البرز و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران انجام شد طی سخنانی اظهار داشت: امروز در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی شاهد حرکت جهشی به سوی قله‌های پیشرفت و توسعه هستیم.

وی تصریح کرد: فضای کار و فضای اندیشه در ایران امروز با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد چراکه هدف‌گذاری‌های متعالی برای رسیدن به مرزهای دانش انجام شده است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: برای تأمین نیازهای کشور در دولت‌های نهم و دهم اتفاقات و اقدامات بزرگی صورت گرفته است.

احمدی‌نژاد با اشاره به افتتاح چهار هزار و 215 پروژه اجرایی در حوزه کشاورزی اظهار داشت: کارهای خوبی که در دولت‌های نهم و دهم در حوزه کشاورزی انجام شده است به زودی دستاوردهای متعالی را نصیب کشور خواهد کرد.

وی در ادامه به افتتاح و بهره‌برداری از گلخانه پیشرفته در شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: اجازه دهید با زبان ساده کاری که قرار است در این گلخانه انجام شود را توضیح دهم.

وی افزود: در طبیعت شرایط لازم برای رشد فراهم است و از سوی دیگر آفاتی نیز وجود دارد که موجب کاهش محصولات، کاهش کیفیت و بالاخره افزایش هزینه‌ها می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: فعالیتی که در این گلخانه انجام می‌شود به این صورت است که ژن‌های مثبت برای مقابله با آفات به گیاهان منتقل می‌شود به عنوان نمونه می‌توان با افزودن ژن‌های مثبت به قوزه پنبه کاری کرد که این گیاه در برابر آفاتی که آن را تهدید می‌کند مقاوم شود.

احمدی‌نژاد افزود: دستاورد بسیار بزرگی که جوانان دانشمند ما در این گلخانه به آن دست یافته‌اند بسیار فراتر از کارهای پژوهشی در حوزه علوم کشاورزی است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز جوانان ما به دانش بیوتکنولوژی دست یافته است و به عبارتی دور نیست زمانی که استعدادها و ژن‌های مثبت به موجودات زنده مانند انسان منتقل کنیم. حال که امروز به طور محدود در چند کشور انجام شده و ناگهان می‌بینیم که با یک کار قد انسان‌ها بلند‌تر می‌شود.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: ما به این دانش پیشرفته دست یافتیم و دور نیست زمانی که با انجام طرح‌های علمی بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی به طور کامل برطرف شود و با توجه به توانمندی و استعداد دانشمندان جوان ما این موفقیت‌ها و رسیدن به مرزهای علمی پیشرفته میسر شود.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی بیان مطالب تفریحی گفت: کارهای بزرگی در دولت‌های نهم و دهم به ویژه در حوزه کشاورزی صورت گرفته است که البته ذهن‌های کوچک که نمی‌توانند این موفقیت‌های بزرگ را درک کنند تنها به تخریب آن پرداخته و داد و فریاد به راه می‌اندازند.

رئیس‌جمهور در انتها گفت: اجازه دهید یک شوخی هم بکنم ما به دانش‌های بیوتکنولوژی نوین دست یافته‌ایم و امیدوارم روزی فرا رسد که ژن‌های اخلاق، ایمان و شجاعت را به برخی‌ها منتقل کنید.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول