اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه شمال:

توسعه شهری خطری برای لوله‏های انتقال‏دهنده نفت است

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه شمال گفت: توسعه شهری بدون در نظر داشتن ضوابط، خطری برای لوله‏های انتقال‏دهنده نفت است.

توسعه شهری خطری برای لوله‏های انتقال‏دهنده نفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدرضا کریمی عصر امروز در جلسه‏ای با حضور معاون عمرانی فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار فیروزکوه به بیان مسائل و مشکلات حفظ و نگهداری از لوله‏های انتقال نفت و دیگر فرآورده‏های نفتی در شهرستان فیروزکوه پرداخت.

وی با اشاره به توسعه مناطق شهری و روستایی اظهار داشت: یکی از آسیب‏های این امر، بالا رفتن ریسک و خطر بهره‏برداری از خطوط است.

کریمی با بیان اینکه باید عمر بهره‏برداری از خطوط را افزایش دهیم، افزود: از این خطوط نفتی تمام شهرستان‏های استان مازندران و برخی شهرستان‏های استان‏های مجاور منتفع می‏شوند و لازمه این بهره‏برداری، جلوگیری از تعرض‏ها به خطوط است.

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه شمال خواستار کمک به آزادسازی تعرض‏ها توسط فرمانداری شهرستان و اخذ استعلام‏های این شرکت در زمان صدور مجوزها از سوی سازمان‏های ذی‏ربط توسعه شهری شد.

کریمی گفت: دو کیلومتر از این خطوط انتقال از داخل شهر فیروزکوه عبور می‏کند که در این زمینه، از شهرداری فیروزکوه انتظار پاک‏سازی محوطه‏ها و جمع‏آوری زباله‏ها و نخاله‏های موجود را داریم.

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه شمال خاطرنشان کرد: این شرکت در نظر دارد تا از طریق تعامل با همسایگان به رفع مشکلات خود بپردازد و در غیر این صورت، از طریق مراجع ذی‏صلاح قضایی وارد عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه لوله‏ها در عمق مشخصی از زمین به‏کارگیری شده‏اند، تصریح کرد: بلوارهای شهری باید از سوی پیمانکار مربوطه مقاوم‏سازی می‏شد تا فشارهای وارده به لوله‏ها به حداقل برسد.

کریمی همچنین با اشاره به احداث واحدهای ساختمانی در شهرک سپاه فیروزکوه هشدار داد: امکان ریزش و رانش در خاک‏برداری و گودبرداری‏ها و در نتیجه احتمال آسیب رسیدن به لوله‏های انتقال نفت وجود دارد.

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه شمال خاطرنشان کرد: هنوز وضعیت به گونه‏ای نیست که کار از دستمان خارج شده باشد، اما باید با اقدامات مناسب به پیشگیری پرداخت.

 
انتهای پیام/2568/ت40/ف4004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول