اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دولت خارطوم:

گروه‌های فشار در آمریکا به دنبال سرپوش گذاشتن بر جرایم شورشیان در سودان هستند

دولت سودان اعلام کرد که گروه‌های فشار در آمریکا در راستای توطئه چینی برای سرنگونی نظام عمر البشیر با فرافکنی به دنبال سرپوش گذاشتن بر جرایم شورشیان این کشور هستند.

گروه‌های فشار در آمریکا به دنبال سرپوش گذاشتن بر جرایم شورشیان در سودان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دولت سودان امروز سه شنبه خواسته‌های یک فعال آمریکایی از دولت واشنگتن برای حمله به فرودگاه های نظامی سودان را کم اهمیت خواند.

به گفته این فعال آمریکایی هواپیماهای نظامی سودان در جریان درگیری با شورشیان جبهه انقلابی، غیرنظامیان را در استان های کردفان جنوبی و نیل آبی هدف قرار داده است.

ابوبکر الصدیق، سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان در اظهاراتی به روزنامه الاخبار این کشور گفت: این خواسته ها نشان دهنده افراط گرایی است و میزان خصومت گروه های تندرویی را نشان می دهد که دعوت به جنگ علیه کشور و ملت سودان می کنند.

این مقام سودانی افزود: رفتارهای گروه های فشار آمریکایی تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جرایم واقعی است که شورشیان ائتلاف جبهه انقلابی علیه شهروندان بی گناه در دو شهر ام روابه و ابوکرشولا مرتکب شدند.

وی افزود: والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل در جریان سفر ماه مه گذشته به سودان از نزدیک جرایم شورشیان را درک کرد.

الصدیق تصریح کرد: گروه های فشار در آمریکا حقایق را مخفی کرده و برای اهداف معینی فرافکنی کرده و سخنان دروغ به زبان می آورند.

کین ایزاکس، معاون رئیس برنامه جهانی و روابط دولتی در سازمان سامرتان پرس از دولت آمریکا خواسته بود فردوگاه های نظامی سودان را به دلیل اینکه پروازهای آن کردفان جنوبی و نیل آبی را هدف می‌گیرد بمباران کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول