اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران:

عدالت مهدوی از امروز باید پیگیری شود / امام عصر (عج) حیات فیزیکی و متافیزیکی دارد

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه عدالت مهدوی از امروز باید پیگیری شود، گفت: امام عصر (عج) حیات فیزیکی و متافیزیکی دارد.

عدالت مهدوی از امروز باید پیگیری شود / امام عصر (عج) حیات فیزیکی و متافیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج) در مسجد جامع گرمسار برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تفاوت جشن ولادت امام زمان(عج) با دیگر معصومین در این است که 12 امام شیعه بعد از زندگی کردن بدرود حیات گفته‌اند؛ اما امام عصر(عج) پس از ولادت عمری طولانی یافته و اکنون در قید حیات هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: وقتی می‌گویند شیعه صاحب دارد؛ این جزو اعتقادات ماست و ما جشن می‌گیریم برای امامی که رابط بین ما و خداست.

اکرمی تصریح کرد: ما در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز از وجود ایشان بهره می‌گیریم.

وی به مواردی جهت زمینه‏سازی ظهور اشاره کرد و افزود: باید حضرت را بشناسیم و او را به دیگران معرفی کنیم و به هر مقداری که امکان‌پذیر است، خود را به خدا نزدیک کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تأکید کرد: با هر زبان و به هر وسیله‌ای با امام خود ارتباط برقرار کنید.

اکرمی افزود: امام عصر(عج) می‌آید تا عدالت جهانی برقرار کند و وظیفه ما این است که امروز عدالت را در خانه خود برقرار و در حل و فصل مشکلات آن را رعایت کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: منتظر اباصالح باید صالح باشد تا بتواند زمینه ظهور را فراهم کند.

اکرمی همچنین توصیه‌ای به والدین کرد و گفت: فرزندان خود را مسجدی کنید، زیرا جز خدا هیچ کس شما را به عرش نمی‌رساند و اگر باور کنیم و قبول داشته باشیم و به خدا متوسل شویم، هیچ‏گاه دستانمان خالی نمی‌شود.

توجه به فرهنگ انتظار آسیب‏های اجتماعی را کاهش می‏دهد

یک کارشناس مذهبی نیز گفت: توجه به فرهنگ انتظار و عملی ساختن مباحث مهم آن در جامعه، آسیب‏های اجتماعی را کاهش می‏دهد.

حجت‏الاسلام مهدی فرزی اظهار کرد: توجه به تقریب زمانی ولادت حضرت سیدالشهدا(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت علی‏اکبر(ع) با میلاد امام زمان(عج) شاید بیانگر این نکته باشد که ظهور امام زمان(عج) به چند شرط نیازمند است.

وی افزود: حرکت جهادی با عنایت به زندگی امام حسین(ع)، بصیرت و پایمردی با توجه به زندگی حضرت عباس(ع)، توجه به معنویات با در نظر داشتن زندگی امام سجاد(ع) و شور و نشاط جوانی با عنایت به زندگی حضرت علی‏اکبر(ع) شروط مورد نیاز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بهترین راهکار در راستای زمینه‏سازی برای ظهور امام زمان (عج)، قطعاً توجه به این چهار محور است.

فرزی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا تقسیم زندگی به دو بخش مادی و معنوی صحیح است یا خیر، گفت: اگر توجه به مادیات به معنای عدم توجه به معنویات باشد، در این صورت زندگی هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی افزود: توجه به مادیات در راستای نیل به معنویات و ساختن دنیا برای آبادانی آخرت همان چیزی است که مد نظر اهل بیت (ع) بوده است؛ بنابراین توجه به معنویات بدون توجه به مادیات یا توجه به مادیات بدون توجه به معنویات منشأ غیردینی و غیراسلامی دارد.

در اسلام، مادیات عین معنویات است

این کارشناس مذهبی گفت: در اسلام، مادیات عین معنویات است و غرق شدن در مادیات معنویت‏محور و معنویت ماده‏محور عین عبادت است.

فرزی یکی از دلایل غیبت امام عصر(عج) را گناه و معصیت انسان‏ها دانست و بیان کرد: بهترین راهکار در راستای حل آسیب‏های اجتماعی و اخلاقی، توجه به دو اصل مهم دینی که همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: مهم‏ترین معضل ما در جامعه امروزی، کم‏توجهی به این دو فریضه بسیار مهم بوده که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشاتشان مکرر به آن اشاره فرموده‏اند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر در جامعه امروزی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر همان‏طور که به نماز و روزه توجه می‏شود، معتقد باشیم، قطعاً آسیب‏های اجتماعی ما در آینده نه چندان دور محو خواهد شد.

فرزی افزود: البته اگر کم‏توجهی در این عرصه صورت گیرد، این آسیب‏ها توسط شیاطین انس و جن روز به روز در جامعه افزایش می‏یابد و همه ما در معرض قهر الهی قرار خواهیم گرفت؛ همان‏طور که در گذشته نیز امت‏هایی به دلیل کم‏توجهی و غفلت در این خصوص مورد خشم و غضب الهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/2249/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول