اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری لرستان خبر داد

7 پرونده تخلف انتخاباتی در لرستان در حال بررسی است

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در مورد تخلفات انتخاباتی تنها هفت پرونده تشکیل شده که این پرونده‎ها در حال بررسی هستند.

7 پرونده تخلف انتخاباتی در لرستان در حال بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، جعفر بدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان لرستان گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در لرستان تشکیل شد.

وی افزود: بیشترین تخلف در انتخابات اخیر مربوط به شیوه‎های تبلیغاتی بوده و پرونده تخلفی در برخی شهرستان‎های استان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: در خصوص تخلفات انتخاباتی هفت پرونده تشکیل و در حال بررسی است.

وی در ادامه به تعداد پرونده‎های ورودی به دادگستری اشاره کرد و گفت: از مجموع 100 هزار پرونده ورودی هرساله به دادگستری لرستان، فقط 20 مورد اعتراض به احکام وارد شده است.

بدری اظهار داشت: 80 درصد از مراجعان تسلیم حکم دادگاه هستند و این نشان دهنده اعتماد مردم به رسیدگی‎های دستگاه قضا در استان است.

وی با بیان این‌که بیش از 93 درصد آرا در مرحله بدوی به درستی صادر می‎شوند، گفت: با بررسی‎های انجام شده در ماه گذشته از مجموع 20 درصد اعتراض به آرای صادره وارد شده و کمتر از 10 درصد منجر به نقض حکم شده است و مابقی با اصلاح یا رأی بدوی تأیید می‎شوند.

بدری اظهار داشت: اولویت دستگاه قضا درست رسیدگی کردن به پرونده‎های مراجعان است.

رئیس‎کل دادگستری لرستان با اشاره به این‌که سال گذشته دو هزار و 134 فقره پرونده در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفتند، گفت: از این تعداد، هشت هزار و 51 فقره پرونده اجرای حکم شده است.

بدری با مثبت دانستن عملکرد دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه آن در استان افزود: این خود نشان از حجم سنگین کار در دستگاه قضایی است که باید سرعت و دقت در رسیدگی‎های قضایی را به آن اضافه کرد.

انتهای پیام/2304/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول