اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

/مهمترین اخبار افغانستان در 24 ساعت گذشته/

واکنش حزب اسلامی افغانستان به گشایش دفتر طالبان در قطر

واکنش حزب اسلامی افغانستان به گشایش دفتر طالبان در قطر، آمادگی صدها تن از فرماندهان طالبان برای سفر به قطر و کشته شدن 10 غیرنظامی در جنوب افغانستان، بخشی از اخبار کوتاه افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

واکنش حزب اسلامی افغانستان به گشایش دفتر طالبان در قطر

به گزارش خبرگزاری فارس، حزب اسلامی افغانستان به رهبر «گلبدین حکمتیار» به گشایش دفتر طالبان در قطر واکنش نشان داد.

پایگاه خبری- تحلیلی «شهادت» وابسته به حزب اسلامی افغانستان در مطلبی نوشت: در حالی که کاخ سفید اعلام کرده است که پس از سال 2014 میلادی نیز تعدادی از نظامیان خارجی و ناتو در افغانستان حضور خواهند داشت، متأسفانه طالبان در چنین وضعیتی نه تنها گزینه مذاکره با آمریکا را انتخاب کرده بلکه با اشاره آمریکا در کشوری چون قطر که پایگاه آمریکا محسوب می شود، دفتر افتتاح کرد.

در ادامه مطلب تصریح شده است: قطر که از نگاه سیاسی، اقتصادی و نظامی یک کشور وابسته به آمریکا محسوب می‌شود، در حوادث کشورهایی چون مصر، لیبی، یمن، تونس، الجزایر و سوریه به شدت با آمریکا همراهی کرده است.

در این مطلب به عملکرد منفی طالبان در گذشته نیز اشاره و گفته شده است: گشایش دفتر طالبان در قطر و آمادگی طالبان برای مذاکره با آمریکا نیز یکی از اشتباهات بزرگ دیگر این گروه است.

در اخیر این مطلب افزوده شده است که تنها راه برون رفت از بحران فعلی افغانستان، خروج کامل نظامیان خارجی از این کشور، آغاز مذاکرات بین الافغانی، دادن حق انتخاب به مردم افغانستان و ایجاد یک دولت اسلامی از طریق انتخابات عادلانه و شفاف است.

صدها تن از سران و فرماندهان طالبان به قطر می‌روند

قرار است هزار تن از سران و فرماندهان طالبان همراه با خانواده‌های خود به قطر بروند. آمریکا از قطر خواسته است که برای اسکان این افراد، آمادگی بگیرد.

گفته می‌شود که دیوار امیری و وزارت خارجه قطر در حال حاضر چهار هتل پنج ستاره را برای اسکان اعضای طالبان رزرو کرده است.

در حال حاضر حدود 20 تن از سران طالبان در خانه‌هایی که دولت قطر و آمریکا اجاره کرده است، زندگی می‌کنند.

یک منبع در دوحه که نخواست نامش فاش شود، به تلویزیون «کابل نیوز» گفت که تا چند روز آینده جمعی دیگر از سران طالبان از پاکستان به قطر می‌آیند.

انفجار مین در «قندهار» جان 10 غیرنظامی را گرفت

بر اثر انفجار مین کنارجاده‌ای در ولایت قندهار در جنوب افغانستان، 10 غیرنظامی از جمله هشت زن و 2 کودک کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی والی قندهار اعلام کرد: این حادثه صبح امروز در منطقه «خاک‌ریز» این ولایت رخ داد.

500 نظامی فرانسوی در افغانستان باقی می‌مانند

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که تا پایان سال 2014 میلادی، 500 تن از نظامیان این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

وی بیان داشت: با وجود آن که مأموریت نظامی فرانسه در افغانستان پایان یافته است اما 500 نظامی این کشور برای محافظت از فرودگاه شهر کابل، در این کشور حضور خواهند داشت.

این مقام نظامی فرانسه تصریح کرد که پاریس پس از سال 2014 میلادی نیز با افغانستان در بخش آموزش نیروهای امنیتی افغان همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول