اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تایم: تمیم برای بهبود وجهه شکست‌خورده قطر در سوریه روی کار آمد

تایم در گزارشی شکست قطر در مواجهه با حکومت اسد و بد شدن وجهه این کشور در افکار عمومی را از دلایل انتقال قدرت از شیخ حمد به شیخ تمیم دانست.

تایم: تمیم برای بهبود وجهه شکست‌خورده قطر در سوریه روی کار آمد

به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی تایم در گزارشی تحلیلی در خصوص واگذاری قدرت از حمد به تمیم در قطر، تصریح کرد: سیاست خارجی قطر که مبتنی بر پول، شورانگیزی و پرخاشگری بود تا حدودی جواب عکس داده است.

بنابراین گزارش، کشورهایی چون لیبی، تونس و مصر که زمانی از کمک‌های مالی سخاوتمندانه قطر استقبال می‌کردند، اکنون نسبت به حمایت قطر از گروه‌های اسلام‌گرا [سلفی] دچار تردیدهایی شده‌اند.

از سوی دیگر، کشورهای ریشه‌دارتر در منطقه، قطر را به‌عنوان یک تازه به دوران رسیده مزاحم می‌بینند که به شکل خطرناکی خود را به اخوان‌المسلمین نزدیک کرده است. سوریه به‌طور خاص می‌تواند یک نمونه شکست سیاست‌های قطر باشد. آنچه زمانی شبیه به یک پیروزی فوری به‌نظر می‌رسید به یک کابوس خون‌بار بدل شده است. اگر اسد در حکومت باقی بماند، قطر پس از هزینه‌کرد میلیاردها دلار کمک مالی و ارسال سلاح برای شورشیان سوریه، دچار ضرر خواهد شد.

به این ترتیب از منظر تایم، ظهور ناگهانی شیخ تمیم به‌عنوان امیر قطر همان چیزی است که قطر نیاز دارد تا وجهه بد ماه‌های اخیر خود را بهبود بخشد. وی که جوان‌ترین حاکم عرب منطقه خواهد بود، می‌تواند نه‌تنها برای قطر بلکه برای کل منطقه انرژی جدیدی به‌وجود آورد.

این گزارش با اشاره به برنامه‌های اجتماعی مادر شیخ تمیم که دومین همسر شیخ حمد محسوب می‌شود، اجرای این برنامه‌ها را دستور کار احتمالی شیخ جدید قطر دانسته و این امر را برای وجهه جهانی قطر خوب دانسته است. با این حال وی ارزش‌های مرکزی را در قطر تغییر نخواهد داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول