اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

دولت مصر خود را شریک جنایت‌های سلفی‌ها بداند/ مصر دست عناصر افراطی را کوتاه کند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه دولت مصر با میدان دادن به عناصر سلفی، خود را باید شریک جنایت‌های آنها بداند، گفت: دولت مصر دست عناصر افراطی را از اقدامات در این کشور کوتاه کند.

دولت مصر خود را شریک جنایت‌های سلفی‌ها بداند/ مصر دست عناصر افراطی را کوتاه کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به جنایت صورت گرفته توسط عناصر وهابی و سلفی در کشور مصر که منجر به کشته شدن چند تن از شیعیان شد، اظهار کرد: این اقدام تفرقه‌افکنانه عناصر سلفی را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی، شیخ حسن شحاته را از عالمان بزرگ شیعی در کشور مصر دانست و اضافه کرد: شهادت وی نشان از مظلومیت شیعه در دنیا دارد.

*جنایات سلفی‌ها مسئله جدیدی نیست

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه حادثه‌ای که در مصر رخ داد برای کسانی که با افکار وهابیت و عناصر افراطی آشنا هستند مسئله جدیدی نبود، تصریح کرد: متأسفانه شاهد اینگونه حوادث در کشورهای مختلف هستیم.

جمشیدی عنوان کرد: به موازات انجام عملیات‌های انتحاری توسط عناصر افراطی، این جنایات و فجایع میان مسلمانان افزایش پیدا می‌کند.

وی اذعان کرد: این جنایت را که بسیار سنگین است به شدت محکوم می‌کنیم و از دولت، مردم مصر و بزرگان دینی اهل تسنن و شیعی انتظار داریم نسبت به پیگیری این عوامل و ریشه‌های این حادثه اهتمام جدی داشته باشند.

*دشمنان وحدت مسلمانان را نشانه‌گیری کرده‌اند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه دشمنان رمز مسلمانان را که همان وحدت است نشانه‌گیری کرده‌اند،‌ ابراز داشت: دشمن نمی‌تواند پیروزی مسلمانان در مصر، کشورهای اسلامی و در حقیقت وحدت ادیان و مذاهب را تحمل کند.

جمشیدی با تأکید بر اینکه وحدت شیعه و سنی تداوم رمز بیداری اسلامی است، یادآور شد: دشمنان با به کارگیری عوامل سلفی و وهابی خود به دنبال خنثی‌سازی بیداری اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه عقلای قوم باید توجه داشته باشند، مسئله کشتار شیعیان در مصر نباید به اختلاف و جنگ میان اهل تسنن و  شیعیان تبدیل شود، متذکر شد: عاملان این جنایت باید شناسایی، محکوم و به سزای اعمال خود برسند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه ریشه‌یابی اقدامات این جریانات افراطی هرچه سریع‌تر توسط دولت مصر باید صورت گیرد، تصریح کرد: با توجه به تصاویر منتشره شده از این جنایت، نیروهای امنیتی در صحنه حاضر و ناظر بودند و دولت آقای مرسی باید به این مسئله رسیدگی جدی داشته باشد.

جمشیدی با اشاره به اینکه دولت مصر با میدان دادن به عناصر سلفی، خود را باید شریک جنایت‌های آنها بداند، تأکید کرد: اگر محمد مرسی می‌خواهد از این جنایات تبرئه باشد، باید هرچه سریع‌تر عاملان این کشتار را به مجازات برساند و دست عناصر وهابی را کوتاه کند.

*جنایات سلفی‌ها منجر به اختلاف میان گروه‌های مصری خواهد شد

وی با تأکید بر اینکه مصر کشوری است که شیعیان با تمام طوایف در این کشور هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، ادامه داد: دولت مصر پیش از آنکه جنایات سلفی‌ها منجر به اختلاف در طوایف و گروه‌های مختلف در این کشور شود، باید برخورد جدی با عناصر تندرو داشته باشد.

انتهای پیام/78008/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول