اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

موسوی درچه‌ای در گفت‌وگو با فارس:

مسابقه‌سالاری قاریان قرآن را دلسرد می‌کند

قاری بین‌المللی کشورمان مسابقه‌سالاری را یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: بی‌توجهی به کسانی که در مسابقات قرآن رتبه کسب نمی‌کنند، باعث سرشکستگی آن‌ها و بی‌علاقه شدن افراد به قرآن می‌شود.

مسابقه‌سالاری قاریان قرآن را دلسرد می‌کند

حجت‌الاسلام «سیدمحمدجواد موسوی درچه‌ای»، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در فعالیت‌های قرآنی و همچنین بروز استعدادهای قرآنی در جامعه پدیدار شد که با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب، شاهد رشد و شکوفایی افراد بسیاری در عرصه‎های مختلف قرآنی هستیم.

وی با بیان اینکه ایران در عمل به قرآن و معارف اسلامی پیشتاز است، ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد انگشت‌شماری حافظ قرآن در کشور داشتیم، به طوری که در اولین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران پس از پیروزی انقلاب، «آیت‌الله خزعلی» به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کرد، اما به لطف خدا هم‌اکنون هزاران نفر حافظ قرآن در کشور وجود دارد.

این قاری بین‌المللی با اشاره به حافظان خردسال کشورمان که با نبوغ و استعدادهای خود موجب حیرت تمامی مسلمانان جهان شدند، تصریح کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن که در ایران یا کشورهایی نظیر هندوستان، مالزی، امارات، روسیه، سوریه، تونس برگزار می‌شود، جوانان ایرانی همیشه با نشان دادن توانمندی‌های خود مقام‌های برتر را کسب می‌کنند.

حائز رتبه اول سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن هندوستان با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، تصریح کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی، فضایی ایجاد کنند که جوانان با حفظ کلام‌الله مجید مطالبه رهبری را تحقق و اشاعه دهند.

وی با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به قاریان توصیه می‌کنند که در کنار توجه به مفاهیم قرآنی سعی در حفظ قرآن داشته باشند که تحقق این امر نیازمند فضاسازی مناسب و توجه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی است.

موسوی درچه‌ای با بیان اینکه قرآن کتابی آسمانی است که برای خواندن و عمل به آن نازل شده است ، افزود: هزینه کردن برای فعالیت‌های قرآنی، هزینه برای فرهنگ و ترویج آموزه‌های دینی در جامعه است، بنابراین باید تدابیری اندیشید که قرآن و عمل به آموزه‌های دینی در جامعه نهادینه شود.

وی «مسابقه‌سالاری» را یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: بی‌توجهی به کسانی که در مسابقات قرآن رتبه کسب نمی‌کنند، باعث سرشکستگی آن‌ها و بی‌علاقه شدن افراد به قرآن می‌شود؛ بنابراین مسئولان باید با راهکارهای مفید جوانان را به فعالیت‌های قرآنی تشویق کنند، چرا که توانمندی افراد در امور قرآنی تنها به شرکت در مسابقات و کسب رتبه نیست؛ همانطور که بسیاری از قاریان مشهور مصری حتی در مسابقات شهری شرکت نکردند، بنابراین نباید معیار توانایی افراد را کسب رتبه در مسابقات دانست.

این مدرس هنر تلاوت قرآن کریم در پایان از مسئولان دولت آینده خواست که تدابیری بیندیشند تا در هر مسجدی علاوه بر امام جماعت، قاری مشخصی وجود داشته باشد تا از این طریق با عمل به مضامین الهی شاهد رشد و پویایی هر چه بیشتر جامعه باشیم.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول