اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در پیشنهاد قاری بین‌المللی به دولت یازدهم مطرح شد

راه جلوگیری از انحراف‌های اجتماعی/ با قرآن و از مدرسه آغاز کنید

یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه دوران تحصیل دوران رشد و شکوفایی استعدادها است از دولت یازدهم خواست تا با اصلاح نظام فعالیت قرآنی در مدارس از گسترش انحراف‌های اجتماعی جلوگیری کند.

راه جلوگیری از انحراف‌های اجتماعی/ با قرآن و از مدرسه آغاز کنید

«حسین رستمی» قاری بین‌المللی و دبیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی فارس با اشاره به اینکه عمده مشکلات فعالیت‌های قرآنی به دلیل بی‌توجهی آموزش و پرورش به مسائل قرآنی است، گفت: متاسفانه از سال گذشته زمان کلاس درس قرآن در مدارس از یک ساعت و نیم به یک ساعت تقلیل یافت که این بی‌توجهی به قرآن در آینده نزدیک سبب بروز مشکلات اجتماعی در کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مدارس دبیران درس قرآن، تخصصی در مسائل قرآنی ندارند  و به این سبب نمی‌توان از دانش‌آموزان توقع پیشرفت در مسائل دینی داشت، ادامه داد: دوران تحصیل یکی از مهم‌ترین دوران رشد و شکوفایی استعدادها است که به توجه بیشتری  نیاز دارد؛ چرا که پیشرفت و فرهنگ‌سازی جامعه از همین زمان آغاز می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با حمایت‌های مقام معظم رهبری جوانان کشورمان پرچم ایران اسلامی را در بیشتر مسابقات قرآنی برافراشتند، اظهار امیدواری کرد که در دولت یازدهم نیز با تخصیص اعتبار بیشتر به فعالیت‌های قرآنی شاهد جذب بیشتر جوانان به شرکت در جلسات قرآنی باشیم.

این استاد قرائت در پایان از دولت یازدهم خواست تا به بخش آموزش توجه بیشتری کرده و با تربیت نیروهای متخصص برای پرورش نخبگان قرآنی در کشور تلاش کنند؛ چرا که توجه به مسائل قرآنی و پیاده کردن رهنمودهای قرآن در جامعه مانع بروز کج‌روی‌های اخلاقی و مشکلات اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/م.خ

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول