اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد

ضرورت آسیب‏شناسی جدی در جرائم مربوط به مواد مخدر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بر ضرورت آسیب‏شناسی جدی در جرائم مربوط به مواد مخدر تاکید کرد.

ضرورت آسیب‏شناسی جدی در جرائم مربوط به مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، محمد خاکباززاده در نشست هم‏اندیشی دادگستری کل استان سمنان و ادارات متولی در بحث مبارزه با مواد مخدر که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در مجتمع دادگستری کل استان سمنان تشکیل شد، به وضعیت فعلی جامعه از حیث ارتکاب جرایم مرتبط با مواد مخدر اشاره کرد.

وی شدت برخورد قضایی را در برخی اوقات منجر به جابه‏جایی بزهکاری و جایگزین شدن روش‏ها و مواد مخدر نوین در این چرخه بزهکاری دانست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: این امر نیاز به آسیب‏شناسی جدی و کلی در بخش جرائم مواد مخدر را بیش از پیش آشکار می‏سازد.

خاکباززاده اطلاع‏رسانی عمومی به افراد جامعه در شکل مناسب و متناسب آن را موجب هوشیاری، احساس خطر جامعه و مشارکت تمام اقشار در رفع معضل اعتیاد و گرایش به مواد مخدر عنوان کرد.

وی با اشاره به اتخاذ راهکارهای جدید همچون ترغیب و مشارکت افراد در سازمان‏های مردم‏نهاد، تقویت خانواده و نهادهای آموزشی و درگیر شدن آنان با موضوع مواد مخدر گفت: در بسیاری از موارد راهکارهای پیشگیرانه و درمانی را می‏توان از آسیب‏دیدگان دریافت کرد؛ بنابراین آنان نیز می‏توانند در این فرآیند موثر و کمک‏رسان باشند.

انتهای پیام/74002/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول