اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جولیان آسانژ: اسنودن «صحیح و سالم» است

موسس سایت ویکی‌لیکس بدون اشاره به مکان «ادوارد اسنودن»، گفت که وی «صحیح و سالم» است.

جولیان آسانژ: اسنودن «صحیح و سالم» است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، «جولیان آسانژ» موسس سایت ویکی‌لیکس اعلام کرد که «ادوارد اسنودن» افشاگر برنامه جاسوسی آمریکا به همراه «سارا هریسون» یک عضو این سایت، صحیح و سالم بوده و در ارتباط با تیم حقوقی خود هستند.

این در حالی است که آسانژ اطلاعاتی درباره مکان آنها ارائه نداد.

اسنودن روز یک‌شنبه هنگ‌کنگ را به مقصد مسکو ترک کرد و قرار بود روز گذشته با پرواز SU150 به هاوانا،‌پایتخت کوبا برود اما خبرنگارانی که در این پرواز بودند، اعلام کردند که صندلی وی در این پرواز خالی بوده است.

آمریکا رسماً با تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه اسنودن، او را به «جاسوسی» و «اعلام کردن فعالیت محرمانه آمریکا در زمینه شنود از شهروندان» متهم کرد.

«تام دانیلون»، مشاور امنیت ملی آمریکا، به شبکه تلویزیونی «سی بی اس» اعلام کرد که آمریکا پرونده خوبی علیه ادوارد اسنودن به هنگ کنگ ارائه داده و انتظار دارد که این کشور بر اساس توافقنامه استرداد مجرمین که سال 1998 به امضای دو کشور رسید عمل کند.

ادوارد اسنودن» مأمور 29 ساله سابق «سیا» و پیمانکار سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) که چندی پیش در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا از تماس‌های تلفنی و اطلاعات اینترنتی شهروندان آمریکایی و افراد خارجی پرده برداشته بود، به تازگی اعلام کرده که سازمان امنیت ملی آمریکا پیام‌های متنی تلفن‌های همراه چین را هک کرده است.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول