اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احتمال کودتای سلفی‌ها منتفی نیست

نگرانی از اعلام موجودیت امارت مستقل تکفیری در طرابلس لبنان

برخی محافل سیاسی لبنان نگران سوءاستفاده تروریست‌های طرابلس از اوضاع کنونی کشور و اعلام امارت مستقل تکفیری‌ها در این شهر هستند.

نگرانی از اعلام موجودیت امارت مستقل تکفیری در طرابلس لبنان

به گزارش فارس به نقل از الحدث، محافل سیاسی پیگیری کننده روند تحولات لبنان نگرانی خود را از اقدام عناصر مسلح منطقه طرابلس لبنان در فریب ارتش این کشور و بستن مسیرهای موصلاتی به منطقه به بهانه کمک به احمد الاسیر در عبرا را ابراز کردند.

این منابع تاکید می‌کنند که گروه‌های مسلح تروریستی وابسته به شیوخ تکفیری سلفی در طرابلس خطری هستند که همچنان کشور را تهدید می‌کنند، چرا که این عده می‌توانند از اتفاقات صیدا سوء استفاده کنند و به این ترتیب با انجام کودتایی علیه ارتش بر منطقه طرابلس مسلط شوند و عناصر ارتش را از آن اخراج کنند.

بنا بر اعلام این محافل، این عده به دنبال مقدمه سازی برای اعلام امارت اسلامی در این منطقه بعد از اخراج ارتش از آن هستند و در این راستا انتشار درخواست‌ها و دعوت‌های اعلام جهاد در مساجد طرابلس نیز آغاز شده است.

در همین راستا تهدیداتی نیز از سوی گروه‌های مسلح طرابلس علیه ارتش لبنان انجام شده بود و آنها تا ساعت 6 بعد از ظهر دیروز به ارتش لبنان مهلت داده بودند تا عملیات نظامی علیه گروهک الاسیر را متوقف کنند.

ارتش لبنان دیروز نهایتا با دادن قربانیان زیاد موفق به مهار فتنه‌ای شد که توسط عناصر هوادار احمد الاسیر شیخ سلفی افراطی در عبرا و صیدا درست شده بود.

به این ترتیب ارتش موفق شد معرکه عبرا را به نفع این کشور به پایان دهد، احمد الاسیر نیز بعد از تسلط نیروهای ارتش بر مخفیگاه و منطقه استقرار خود به مکان نامعلومی فرار کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول