اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب الله لبنان قتل ۴ تن از شیعیان در مصر را محکوم کرد

جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام سلفی‌های مصر به قتل چهار تن از شیعیان را محکوم و تاکید کرد که این جنایت وحشیانه در مصر بی‌سابقه است.

حزب الله لبنان قتل ۴ تن از شیعیان در مصر را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، حزب‌الله در بیانیه خود اعلام کرد: اقدامات تحریک‌آمیز گروه‌های افراطی که با حمایت طرف‌های خارجی صورت می‌گیرد و حزب‌الله نیز بارها نسبت به آن هشدار داده است، در نهایت به ارتکاب جنایت وحشیانه منجر شد و گردهمآیی مسلمانان شیعه در استان الجیزه را هدف قرار داد که طی آن شیخ حسن شحاته و تعدادی از مومنان کشته شدند.

حزب‌الله اشاره کرد که این جنایت وحشیانه ابدا با روحیه ملت مصر و فرهنگ برابری، اعتدال و تنوعی که مصر از آن برخوردار است، سازگاری ندارد.

در این بیانیه همچنین به توسعه موج تکفیری که امت عربی را هدف قرار داده و برخی کشورها، موسسات، شیوخ و شخصیت‌ها از آن در راستای طرح‌های پلید خود برای انتشار آتش فتنه حمایت می‌کنند، هشدار داد.

حزب‌الله در پایان از مسئولان مصری خواست تا اقدامات لازم را برای دستگیری همه مجرمان و تحویل آنها به دادگاه اتخاذ نمایند و از همه مصری‌ها خواست تا تلاش‌های خود را برای مبارزه با پدیده تندروی و حمایت از شهروندان از همه طیف‌ها در برابر تجاوزات و قتل به دلیل اعتقادات دینی، بکار گیرند.

روز گذشته گروهی از شیعیان که به مناسبت نیمه شعبان در منزل یکی از شیعیان در روستای ابومسلم در الجیزه گردهم آمده بودند، توسط تعدادی از سلفی‌های تندرو هدف حمله قرار گرفته و در جریان ضرب و شتم این شیعیان چهار نفر از آنها از جمله شیخ «حسن شحاته» از رهبران شیعه کشته شدند و مهاجمان اسباب و اثاثیه منزل را تخریب و خانه را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول