اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 85 غرفه کشور

نخستین نمایشگاه تخصصی غذاهای محلی در رشت برپا شد

نخستین نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی با 85 غرفه و حضور هنرمندان و صنعتگران کشور در پارک قدس رشت گشایش یافت.

نخستین نمایشگاه تخصصی غذاهای محلی در رشت برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نخستین نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی با حضور هنرمندان و صنعتگران کشور عصر امروز در پارک قدس رشت گشایش یافت.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در حاشیه برپایی نمایشگاه مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، هدف از برپایی نمایشگاه را معرفی هنرهای بومی استان و روشی نوین در جذب و ماندگاری گردشگران عنوان کرد.

نادر ذاکری افزود: از ابتدای تیر امسال برپایی نمایشگاه‌هایی در سطح استان برنامه‌ریزی شده بود که یکی از این ها نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع دستی و غذاهای محلی و سوغات است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با کمک شهرداری و بخش خصوصی در پارک قدس رشت گشایش یافته است، اذعان کرد: در این نمایشگاه بالغ بر 85 غرفه وجود دارد که هنرمندان سوغات و غذاهای محلی خود را معرفی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه 23 غرفه به گیلان و بقیه به دیگر استان‌های کشور تعلق دارد، یادآور شد: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، خراسان رضوی، تهران، البرز و شهر کاشان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با تصریح بر اینکه می‌خواهیم این نمایشگاه را یک‌جا به گردشگران معرفی کنیم، افزود: هر محصولی که به نمایشگاه رشت آورده شده، نشان دهنده فرهنگ بومی همان منطقه و استان است.

ذاکری، رقابت سالم و سازنده بین هنرمندان گیلان و دیگر استان‌های حاضر در نمایشگاه مذکور را از دیگر اهداف ذکر کرد.

وی با بیان اینکه روش‌های تولید هر محصول در هر منطقه به صورت خاص است، تصریح کرد: این تولید طبق آیین‌های محلی و سنتی همان محله است.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: هنرمندان گیلانی در غرفه‌های خود حصیربافی، لباس‌های محلی، سفال و... را معرفی می‌کنند.

به گفته وی، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی تا 9 تیر جاری در پارک قدس رشت دایر است.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول